Aktualno
StoryEditor

‘Domaća zadaća‘ i tri savjeta za uspješan lov na posao

06. Siječanj 2017.

Gotovo svaki lovac na posao svjestan je nekih osnovnih stvari kojih se mora pridržavati prilikom prijave potencijalnom poslodavcu. Primjerice, ljudi izbjegavaju korištenje šaljive ili neozbiljne e-mail adrese koju su kreirali u osnovnoj školi, na intervju za posao dolaze na vrijeme, prilikom razgovora gledaju ravno u oči, a tijekom rukovanja imaju čvrst stisak.

Ipak, postoje još neke, manje poznate "sitnice" koje mogu ostaviti negativan dojam kod budućeg poslodavca. U nastavku prenosimo najčešće greške na koje su za portal Muse upozorila četiri poznata savjetnika za karijere:

Depresivni ste i to otvoreno pokazujete

Laura Garnett kaže da ne postoji ništa gore do toga da na razgovoru za posao otvoreno pokazujete da ste depresivni. Prikriti kako se stvarno osjećate nije lako, no barem pokušajte biti samouvjereni, svjesni svojih prednosti i na razgovor dođite s uvjerenjem da ste baš vi prava osoba za posao.

>>>Pet savjeta za preživljavanje nervoze uoči razgovora za posao

Garnett savjetuju i da dozirate samohvalu ili ekstenzivno pričanje o sebi te postavljate pitanja koja pokazuju znatiželju ili interes prema poslodavcu i njegovoj organizaciji.

Ne skrivajte tko ste

Rajiv Nathan vjeruje da tijekom intervjua najviše odmaže prikrivanje svojeg pravog "ja" zbog čega ljude svakodnevno savjetuje da svoj karakter prestanu dijeliti na poslovni i privatni, jer je ‘‘na kraju dana‘‘ ipak riječ o jednoj osobi. Savjetuje i da budete iskreni te se pokažete onakvima kakvi zaista jeste, a ne da se pretvarate da ste osoba za koju mislite da će bolje proći na razgovoru.

Napravite "domaću zadaću"

U lovu na posao ne treba zanemariti ili olako shvatiti istraživanje činjenica o kompaniji (tzv. domaća zadaća) prije intervjua. Za kandidata je važno da može povesti razgovor na temelju pročitanog statuta organizacije, informacija o njenim osnivačima, povijesti ili aktualnim statusom.

>>>Pitanje na koje prilikom razgovora za posao morate točno odgovoriti

Adrian J. Hopkins sugerira da poznavanje osnovnih činjenica o kompaniji odmah na početku daje do znanja da planirate rasti skupa s organizacijom i poslodavca tjera da se zapita zašto vas nije ranije upoznao. Posebnu pozornost kod domaće zadaće treba usmjeriti na procjenu onog što vodstvo kompanije želi u budućnosti. Ako je organizacija manja i o njoj nema puno informacija na internetu, vlasnike i zaposlene upoznajte kroz njihove stranice na društvenim mrežama.

Pripazite na "online prezentaciju"

- Svatko bi trebao biti posebno oprezan oko onoga što objavljuje na društvenim mrežama. Poslodavci će na internetu provjeriti osobu koju planiraju zaposliti - podsjeća savjetnica za karijeru Heidi Duss ilustrirajući važnost "online prezentacije" sljedećom anegdotom:

- Jednom nam je došla studentica koja se prijavila za staž u našem odjelu za financije. Menadžer ljudskih potencijala je došao do mene i napomenuo kako je provjerio njezin Twitter profil na kojemu je pisala loše stvari o fakultetu kojeg je pohađala, kao i o profesorima koji su joj predavali. Svaka druga riječ bila je pogrdna. Menadžer mi je rekao: ‘‘Ako tako govori o svom fakultetu i nastavnicima, što će tek onda reći o našoj kompaniji kad nešto neće ići po planu?‘‘.

22. studeni 2024 06:39