Carsharing, carpooling, dijeljenje bicikala ili skutera, javni prijevoz, taksi prijevoz i ridesharing aplikacije – broj različitih načina na koje se možemo kretati gradom mijenja se nevjerojatnom brzinom. To je dobra vijest jer smo trenutno u fazi prelaska s mobilnosti koja se temelji na automobilima na mobilnost koja se temelji na našim pojedinačnim potrebama.
>>>Citroën C-ZERO na Europskom tjednu mobilnosti
U današnje je vrijeme potreba za privlačnom alternativom posjedovanju automobila izraženija nego ikada. Prijevoz je odgovoran za gotovo četvrtinu svih emisija stakleničkih plinova u Europi i glavni je uzrok onečišćenog zraka u gradovima. Istovremeno, osobni automobili u većini europskih gradova sudjeluju u više od 80 posto putničkog prometa, a prometne gužve zbog gubitaka u produktivnosti Europu koštaju 100 milijardi eura godišnje.
Kako bismo pronašli alternativu spomenutom problemu, ključno će biti razdvojiti današnju mobilnost od posjedovanja osobnih automobila. Kao i brojni stručnjaci za spomenutu problematiku, i mi vjerujemo kako budućnost urbanog prijevoza leži u dijeljenju svih vrsta prijevoza – temeljni način prijevoza i dalje bi trebao biti javni prijevoz, a nadopunjavao bi se bicikliranjem, dijeljenjem bicikala, korištenjem usluga na zahtjev kao što je Uber te taksija i drugih, novih digitalnih rješenja za mobilnost.
Veći izbor prijevoznih opcija dostupnih na dodir gumba pruža sjajnu alternativu korištenju vozila u privatnom vlasništvu. U današnje vrijeme Uberovi korisnici često koriste našu aplikaciju kako bi se dovezli ili odvezli do postaje javnog prijevoza. U Londonu, primjerice, gotovo 30 posto Uberovih vožnji završava unutar 200 metara od postaje podzemne željeznice ili željezničkih kolodvora u predgrađima u vrijeme jutarnje špice.
Udobnost koju nude automobili vrlo brzo gubi na vrijednosti kada postoje pogodniji načini kretanja gradom. Nakon što smo u veljači ove godine u San Franciscu predstavili JUMP, uslugu dijeljenja bicikala na električni pogon, primijetili smo kako je ukupni broj vožnji preko Uberove aplikacije porastao za 15 posto. Istovremeno je, međutim, broj vožnji u automobilima pao za 10 posto, što znači da je za cjelokupni porast vožnji preko aplikacije zaslužno upravo korištenje nove usluge dijeljenja e-bicikala. Pogledate li malo bolje, sve to zapravo ima smisla: polovica svih vožnji automobilima unutar Europske unije odvija se na udaljenostima kraćima od šest kilometara, što možete lako prijeći i na biciklu kada vam to uvjeti dozvoljavaju.
>>>U organizaciji Summita100 lansirana nova faza projekta EDISON eCity
Kako bismo pojedincima pomogli da udaljenost od točke A do točke B prijeđu na način koji im najviše odgovara, želimo da naša aplikacija postane one-stop shop za sve prijevozne opcije. Tako će uskoro za vožnju od točke A do točke B biti dovoljno dodirnuti gumb i pred sobom ćete imati cijeli niz različitih vrsta prijevoza na raspolaganju. Već sada u aplikaciju integriramo nove opcije mobilnosti kao što su JUMP i Lime – usluga dijeljenja skutera na električni pogon koje nakon uporabe nije potrebno ostaviti na za to predodređenim mjestima (dockless). Isto tako, javit ćemo vam i ako je najbrži i najjeftiniji način prijevoza do nekog odredišta upravo vožnja autobusom ili biciklom.
Iako smo još uvijek na početku, započeli smo i sa sklapanjem partnerstava s tvrtkama koje se bave izdavanjem mobilnih karti za javni prijevoz. Na taj način svojim korisnicima želimo omogućiti kupovinu i preuzimanje karti putem naše aplikacije. Mnogi za kretanje europskim gradovima koriste više vrsta prijevoza, a sklapanjem partnerstava s javnim prijevoznicima, korisnicima ćemo omogućiti lakše spajanje javnog prijevoza s ostalim prijevoznim opcijama.
Svjesni smo činjenice da za izgradnju takve budućnosti moramo raditi jedni s drugima, a ne jedni protiv drugih. To nije nešto u čemu je Uber u prošlosti bio posebno uspješan. No, s novim smo se vodstvom odlučili postupati drugačije. U brojnim smo gradovima diljem svijeta započeli s otkrivanjem obilja podataka koje posjedujemo o svojim vožnjama putem novog alata pod nazivom Uber Movement. Nadalje, sklopili smo inovativna partnerstva s pružateljem javnog prijevoza u Nici te surađujemo s proizvođačima automobila kako bismo potaknuli brzo usvajanje vozila na električni pogon, koja su već sada dostupna putem naše aplikacije u gradovima poput Londona, Pariza, Lisabona, Amsterdama, Bukurešta, Berlina i Münchena.
>>>Mobilnost EU građana: Veći odljev ljudi od Hrvatske bilježe Rumunjska i Litva
U povodu 16. Europskog tjedna mobilnosti možemo otkriti kako smo uzbuđeni zbog perspektive digitalne tehnologije koja pruža bolja rješenja za mobilnost. Bolja budućnost nam je na dohvat ruke. Budućnost u kojoj je pogodnije koristiti cijeli niz opcija za kretanje gradom od posjedovanja vlastitog automobila. Budućnost u kojoj gradovi preuzimaju goleme prostore koji su do nedavno bili namijenjeni automobilima i parkirališnim mjestima.
Navike mobilnosti mijenjaju se vrlo brzo, a mi se radujemo napredovanju u vašem društvu.
Autor: Pierre-Dimitri Gore-Coty, potpredsjednik Ubera za Europu, Bliski Istok i Afriku
Pratite Lider na društvenim mrežama [mks_social icon="facebook" size="48" style="square" url="https://www.facebook.com/lider10media/" target="_blank"][mks_social icon="linkedin" size="48" style="square" url="https://www.linkedin.com/company/lider-press-dd/" target="_blank"][mks_social icon="twitter" size="48" style="square" url="https://twitter.com/lider_press" target="_blank"][mks_social icon="instagram" size="48" style="square" url="https://www.instagram.com/lider.media/" target="_blank"]