Aktualno
StoryEditor

Ford Focus: Četvrta generacija startala je od nule

29. Travanj 2018.

Ford Focus svakako je jedan od najvažnijih svjetskih modela. Uostalom, to najbolje potvrđuju brojke prema kojima je do sada u prethodne tri generacije diljem svijeta prodano 16 milijuna primjeraka, od toga sedam milijuna u Europi. Focus je tijekom svoje eksploatacije u pojedinim trenucima bio i najprodavaniji model na svijetu. Focus četvrte generacije tehnički je potpuno novi automobil koji je takoreći nastao od nule. Baza svakog automobila je podvozje, a novi Focus rabi potpuno novu modularnu platformu C2.

Tri oblika karoserije

Novi Focus rabi potpuno novu modularnu platformu C2. Dizajnerski je također inovativan iako je Ford slijedio neke već poznate smjernice koje su se kupcima jako svidjele.

Dizajn je također inovativan, a u Fordu jasno govore da je Focus najvažniji automobilski novitet ove godine u Europi te sigurno najvažniji Fordov model u posljednjih deset godina. Novi će Focus za Europu stići iz pogona u Saarlouisu u Njemačkoj, u koji je uloženo čak 600 milijuna eura. Dizajnerski ipak je riječ o evoluciji, ali ne i revoluciji jer je Ford slijedio neke poznate smjernice koje su se kupcima jako svidjele. U unutarnjem prostoru nema neočekivanog i Ford će tu sigurno proći ispit kod svoje klijentele. U ponudi su i tri karoserijska oblika – peterovratni kompakt, karavan i limuzina (samo za određena tržišta) te osim standardnih paketa opreme Ambiente, Trend i Titanium dostupne su i luksuzna Vignale, sportska ST Line te prvi put trendovska crossoverska linija Active s karakterističnim off-road pojačanjima i plastikama te odignutom karoserijom.

https://www.youtube.com/watch?v=mL7Kn2zTM8o

U ponudi i dizelski motor

U motornoj ponudi odmah će se naći benzinski bezbroj puta nagrađivani 1.0 EcoBoost trocilindarski agregat od 85, 100 i 125 KS te 1,5-litreni Dragon EcoBoost, također trocilindarski motor od 150 i 182 KS. Svi motori imaju mogućnost isključivanja jednog cilindra ako nije potreban u vožnji. Dizelske boje brani potpuno novi 1.5 EcoBlue od 95 i 120 KS s 300 Nm te snažniji 2.0 EcoBlue od 150 KS i 370 Nm. Uza 6-stupanjske ručne mjenjače Ford je ponudio kod jačih benzinskih i dizelskih izvedbi po želji i potpuno novu osmostupanjsku automatiku kojom se umjesto ručicom rukuje zakretnim prekidačem, rješenje poput onog već viđenog u Jaguarovim modelima. Novi Focus trebao bi stići na tržište u trećem kvartalu ove godine.

22. studeni 2024 17:17