Švedski proizvođač kamiona Scania, vlasništvo njemačkog Volkswagena, uložit će 10 milijuna eura u gradnju najveće europske tvornice baterija na sjeveru Švedske, u sklopu projekta vrijednog više od četiri milijarde eura.
Nositelj projekta švedska je kompanija Northvolt čiji je izvršni direktor Peter Carlsson nekada radio za Teslu, napominje Reuters.
>>>Tesla: Užario se proizvodni pakao novog električnog automobila za široke mase
Northvolt je tim projektom ušao u utrku s kompanijama poput južnokorejskog LG Chema, koje se spremaju u Europi izgraditi velike tvornice baterijskih ćelija, s obzirom da su se proizvođači automobila na Starom kontinentu dosada uglavnom oslanjali na uvoz baterija iz Azije.
Europski proizvođači poput BMW-a, Daimlera, Volkswagena i Volvo Car Groupa spremaju se osjetno povećati proizvodnju električnih automobila u sljedećim godinama.
Konkurencija Teslinom Gigafactoryju
Northvolt i Scania objavili su u četvrtak da su postigli dogovor o razvoju i komercijalnoj primjeni tehnologije baterijskih ćelija u teškim komercijalnim vozilima, pri čemu bi Scanijino ulaganje trebalo biti usmjereno u gradnju Northvoltovog demonstracijskog poligona i istraživačkog centra.
Dogovorena je nabava baterijskih ćelija, dodaje se u zajedničkom priopćenju.
Izvršni direktor Northvolta želi da pogon u Švedskoj konkurira Teslinom Gigafactoryju, smještenom u američkoj saveznoj državi Nevadi. Cilj je da do 2023. godine proizvode baterije kapaciteta 32 gigawatt-sati godišnje.
Northvolt je prošle godine potpisao sporazum o partnerstvu sa švicarskom inženjerskom grupom ABB i danskim proizvođačem vjetroturbina Vestasom ali još moraju pribaviti značajan dio ciljanog iznosa za tvornicu.
>>>Tesla otvorio ‘Gigatvornicu’
Carlsson je prošle godine kazao da će tvornica biti izgrađena u Skelleftei i da će u konačnici zapošljavati dvije do dvije i pol tisuće radnika. Glavni dio istraživanja i razvoja bit će pak smješten u Vasterasu zapadno od Stockholma.
Lokacija na sjeveru Švedske jamči tvornici blizinu rudnika i nalazišta minerala i veliki broj metalskih radnika, te obilne energetske kapacitete.
>>>Južna Australija: Masivna baterija Elona Muska spriječila ‘blackout’ u 140 milisekundi
U Northvoltu su krajem prošle godine napomenuli i da troškovi transporta ne bi trebali biti uteg za tvornicu, s obzirom na postojeće željezničke veze u regiji i luku u Skelleftei.
Izvršni direktor istaknuo je tada da Northvolt pregovara s nekoliko kompanija o vađenju ključnih sirovina za baterije, poput nikla, kobalta i litija, ne želeći precizirati rok za sklapanje ugovora.