Žene s vlastitim biznisima mogu zarađivati više od muškaraca u istoj poziciji, a ulagačima je biznis kojeg vode i kojeg su vlasnici žene zanimljiv i zbog odanosti koje žene pokazuju u poslu. No, svoj puni potencijal žene u biznisu mogu ostvariti samo ako surađuju s muškarcima. To smatra Ingrid Vandervelt, američka poduzetnica i ulagačica te predsjedavajuća i glavna izvršna direktorica zaklade ‘Empowering a Billion Women by 2020’ (EBW2020), koja je gostovala na ‘One on one‘ razgovoru Liderove konferencije ‘Žene u biznisu‘.
>>> Boris Jokić: Na svim razinama obrazovanja žene postižu bolje rezultate od muškaraca
- Želim da zapamtite, imate moć, nosite ju u sebi. Tri godine sam bila poduzetnica u Dellu i vodila uz Michaela Della poduzetničke programe u cijelom svijetu. U svom odnosu i radu s njim sam se pitala zašto bi netko radio sa mnom, a ne s njim. Više 90 posto žena ne vjeruje da nas korporacije i političari, dakle muškarci, razumiju. Više od 75 posto žena će kupiti proizvod da ga isprobaju, a ako je dobar 80 posto njih će ih ostati vjerno i odano brandu, dok će 92 posto će tu informaciju prenijeti drugima. U Dellu sam vidjela da korporacije znaju da žene troše novac i da su one te koje tjeraju naprijed globalnu ekonomiju. Svi ti muškarci žele raditi sa ženama, ali ne znaju doprijeti do vas – rekla je Ingrid Vandervelt.
Kampanje namijenjene ženama na koje je Dell trošio milijune Ingrid Vandervelt je zamijenila poduzetničkim inicijativama vrijednima 250 milijuna dolara, a u kojima su se posebno obraćali ženama i pokušavali im pomoći da budu uspješne.
- To nas je, u usporedbi, koštalo nulu. Razgovarali smo sa ženama i tražili kako doprijeti do njih i to sad prepoznaju sve više i ulagači i vlasti. Ako smo spremni surađivati i ako vi imate dobre ideje, možemo vam pomoći da budete uspješne, jer ćete korporacijama više zaraditi od muškarca i još uz to biti odane – ustvrdila je ova američka poduzetnica.
>>> Helle Müller Petersen: Uspješne žene moraju se udati za pravog muškarca
Bitan element uspjeha za Ingrid Vandervelt je i iskustvo neuspjeha. Kao poduzetnica, doživjela je neuspjeh više puta, toliko da ih ne zna ni nabrojati, što je i razlog zašto kroz EBW2020 želi stvoriti mrežu podrške ženama u biznisu. Jer zašto bi itko morao proći neuspjeh, ako mu netko drugi s tim iskustvom može pomoći?
- Jednom sam izgubila apsolutno sve. Bilo je dana kad sam mislila da neću doživjeti sutra, razmišljala sam i o samoubojstvu, ljudi su mi se rugali, nitko nije vjerovao u mene. Ključ je da imate podršku i sustav mentora. Nekad ne želiš ustati iz kreveta, ali podrška ti pomogne kad sam ne vjeruješ u sebe i počinješ malim koracima prema uspjehu. Na CNBC-u sam radila kao voditeljica poslovne emisije. Razgovarali smo većinom s muškarcima, CEO najuspješnijim kompanija. No oni su se isto suočavali s neuspjehom i teškim stvarima, bankrot, umrla žena ili dijete, ali nisu odustali jer su shvatili da su izbora dva: odustati ili vidjeti da postoje i razne mogućnosti i drugi ljudi. Samo treba pogledati oko sebe – rekla je Ingrid Vandervelt, inače dobitnica Forbesove nagrade kao prva na popisu super poveznica brzo rastućih tvrtki (Super Connector by Fast Company).
>>> Jurčić: Zašto prihvaćamo da je u kući žena gazda, a na poslu ne
Kroz EBW2020 Ingrid Vandervelt želi do 2020 godine pomoći i osnažiti barem jednu milijardu žena. Kako? Kroz podršku u rješavanju problema, suočavanju s poslovnim izazovima i putem mobilne aplikacije namijenjene poslovnim ženama.
- 90 posto žena uopće ne krene sa ostvarivanjem ideja zbog manjka samopouzdanja, a samopouzdanje gradimo iskustvom u aktivnosti. Imala sam sjajnog mentora na početku, jer me je uvjerio da me ograničava takvo razmišljanje. Želimo utjecati na milijardu žena i to će biti jednostavno. Imamo tvrtku koja ostvaruje profit i neprofitnu zakladu koja će osnažiti žene. Jedem, spavam i živim samo s ciljem kako vam pomoći da budete uspješni. Uspješni poslovni ljudi bi voljeli da im je netko rekao kako brže da dođu do uspjeha i koji god problem ili izazov imate, naći ćemo kako ga prevladati – kazala je Ingrid Vandervelt.
Što se tiče Hrvatske, Ingrid Vandervelt je kroz tjedan dana u Zagrebu stekla dojam da hrvatskim poduzetnicama i poduzetnicima pred nosom stoji velika prilika, već i zbog činjenice da djeluju u članici EU, ali i zbog inovativnih ideja.