Japanski proizvođači automobila objavili su u ponedjeljak da će udružiti snage kako bi u matičnoj zemlji gotovo udvostručili broj stanica za punjenje električnih automobila s gorivim ćelijama.
Toyota, Nissan i Honda oformili su zajednički projekt s velikim plinskim i energetskim tvrtkama, uključujući francuskog proizvođača plinova za industriju Air Liquide, kako bi u iduće četiri godine izgradili 80 novih stanica za punjenje automobila vodikom. Trenutno ih u Japanu ima 101.
>>>Odluka o zabrani dizelaša u Stuttgartu i Duesseldorfu odgođena za kraj veljače
- Držimo da u ovoj fazi postoji značajan prostor za suradnju umjesto da tragamo za područjima na kojima bismo mogli konkurirati jedni drugima, kazao je novinarima izvršni potpredsjednik Toyote Shigeki Terashi.
Osnivanje kompanije "Japan H2 Mobility" (JHyM) vremenski se poklopilo s postroženim propisima o zaštiti okoliša u vodećim gospodarstvima širom svijeta, kojima se potiče razvoj novih čistih automobila i kamiona.
Automobili s gorivim ćelijama
Japan se fokusirao na tehnologiju gorivih ćelija u kojima se u elektrokemijskoj reakciji povezuju vodik i kisik te nastaje eletrična struja. Automobili s gorivim ćelijama ne mogu ući u širu upotrebu bez mreže stanica za punjenje vodikom i obrnuto i taj je problem dosada bio značajna prepreka širenju tehnologije, tumače stručnjaci u industriji.
Nužno je paralelno poticati gradnju stanica za punjenje vodikom i vozila s gorivim ćelijama kako bi se snizili troškovi, tumače čelnici kompanija.
>>>‘Gigatvornica’ dobiva konkurenciju, Scania kreće u gradnju najveće tvornice baterija u EU
- Ako proizvođači infrastrukture ne udruže snage, nove stanice za punjenje vodikom obično se koncentriraju u urbanim sredinama, napominje čelnik nove tvrtke Hideki Sugawara.
- Da bismo maksimalno potaknuli potražnju za vozilima s gorivim ćelijama, moramo se geografski širiti, zaključuje on.
>>>BMW ulaže 100 milijuna eura za probnu pistu za autonomne i električne automobile u Češkoj
Postojeća 101 stanica u Japanu trenutno prema službenim podacima opslužuje oko 2.400 vozila s gorivim ćelijama a njihov nedostatan broj smatra se velikom preprekom za povećanje proizvodnje.
Japanska vlada i automobilska industrija namjeravaju do ožujka 2020. godine otvoriti 160 stanica i uvesti u upotrebu 40 tisuća automobila s gorivim ćelijama. Vlada također nastoje smanjiti regulativu za taj sektor kako bi se smanjili troškovi.