U vremenima kao što je ovo u kojem se nalazimo, a u kojem se nazire neka vrsta krize ili blaže rečeno, određene, čudne promjene na tržištu, poduzeća moraju povećati vidljivost i prepoznatljivost brenda kako bi ojačala svoje poslovanje.
Organizacijom sajmova HoReCa Zadar www.horeca-zadar.net koji je usmjeren na Dalmaciju i Design District Rovinj www.design-district.net s ciljem pokrivanja profesionalaca Istre, Kvarnera i zapadnog dijela Hrvatske, obuhvaćeni su ključni dijelovi naše zemlje u kojima dio ponuđača može ostvariti odlične poslove za iduću turističku sezonu. Taj dio ponuđača su svi oni koji turističkom sektoru, hotelima, restoranima, kampovima, kafićima, apartmanima i vilama mogu ponuditi svoje proizvode i usluge. Naime, navedena dva sajma upravo se i organiziraju s ciljem spajanja turističke industrije s onim poduzećima koja će ih u nastupajućoj sezoni podržavati kao dobavljači.
Izlaganje na sajmovima, HoReCa Zadar i Design District Rovinj omogućava tvrtkama da se istaknu, posebno sada kada se nazire poslovna nesigurnost jer provedena istraživanja i bliski primjeri pokazuju visoku efikasnost sajmova u povećanju vidljivosti i prodaje.
Optimizacija troškova je vjerojatno trenutno najvažniji segment poslovanja – kako maksimalno iskoristiti svaki uloženi euro. Svaka će se investicija u slijedećim mjesecima ispitivati i pažljivo razmatrati. Ipak, obazrivost može često rezultirati rezanjem marketinških budžeta, nedolaskom na specijalizirane sajmove i to može biti pogubno za vidljivost i održivost brenda.
„Izlaganje na sajmovima ima višestruke prednosti pred nekim drugim marketinškim kanalima jer se na njima budžet može lako prilagoditi, tj. smanjiti onoliko koliko je potrebno na primjer kroz odabir manjih izlagačkih prostora. U isto vrijeme, u dogovoru s nama kao organizatorima izlagači će dobiti više medijskog prostora i to u trajanju od 12 mjeseci. Naši izlagački paketi sadržavaju jako puno dodatnih sadržaja, ne samo izlaganje na sajmu u trajanju tri dana, nego i promociju u trajanju od godinu dana koja je za naše izlagače besplatna.“, poručuju čelne osobe iz Hrvatskih interijera, udruge koja potpisuje suorganizaciju sajmova.
Osim toga, sajmovi omogućavaju izravan kontakt s ciljnom skupinom i poslovnim partnerima što olakšava mjerenje povrata investicije kroz npr. podatke o ostvarenim prihodima, novim kontaktima, čak i ugovorenim poslovima. Naime, u vrijeme kada se održavaju HoReCa Zadar i Design District Rovinj, klijenti u HOREKA kanalima odabiru svoje dobavljače, a arhitekti i dizajneri izrađuju troškovnike za nabavu. Stoga je vrlo važno biti prisutan baš u to vrijeme poslovne godine.
Na sajmu poduzeće može kombinirati više marketinških alata u jednom trošku – direktan marketing, odnosi s javnošću i digitalni marketing. „Mi kao organizatori kroz naše kanale izlagačima omogućavamo besplatno korištenje navedenih medija što je velika ušteda za njih. Kada se to kombinira s objavama na vlastitim društvenim mrežama, prikupljanjem podataka od posjetitelja koji su u 95% slučajeva profesionalci iz HOREKA sektora, može se razumjeti što znači da se u jednom trošku izlaganje na sajmu pretvara u pravu marketinšku kampanju.“, govori nam Tatjana Kos, voditeljica stručnih događanja oba sajma i nastavlja: „Naravno, tu je i fokus na ciljanu publiku jer mi svojim promotivnim djelovanjem pozivamo kao posjetitelje isključivo profesionalce od kojih su neki u normalnim uvjetima poslovanja nedostupni za većinu izlagača. Ti profesionalci su osobe iz turističkih i ugostiteljskih poduzeća koje odlučuju o nabavi i dobavljačima, arhitekti i dizajneri interijera koji sudjeluju u uređenjima do najsitnijih detalja interijera i eksterijera, te investitori koji žele imati potpune informacije o ponudama na tržištu.
Na kraju, ušteda vremena i resursa za naše izlagače je vrlo značajna jer na jednom mjestu mogu se obratiti velikom broju predstavnika svoje ciljne skupine bez potrebe za putovanjima i često puta dugotrajnim pregovorima.
Naša najbolja promocija su naš izlagači koji se vraćaju, kao i oni, novi koji dolaze privučeni pozitivnim iskustvima kolega ili kupaca. Stručni sadržaji specijaliziranih konferencija i skupova, velik broj ostvarenih kontakata s predstavnicima ciljnih skupina i pokazatelji rasta kvalitete sajmova dokaz su naše predanosti. Vizualno dovedeni do najviše točke, organizacijski gotovo bez propusta, HoReCa Zadar i Design District Rovinj, pravi su primjeri nove generacija sajmova koji ne uzimaju novac izlagačima nego im pomažu da ga zarade.“
Važno je naglasiti da hrvatski proizvođači imaju posebne popuste za izlaganje kao i mogućnosti plaćanja u više rata što je nastojanje organizatora da pomogne u umrežavanju domaće industrije s turističkim sektorom.