Kineski proizvođač električnih automobila Byton izvijestio je da je prikupio 500 milijuna dolara za pripremu proizvodnje kojom planiraju konkurirati kompanijama poput Tesle.
U financiranju Bytona sudjelovali su FAW Group, Tus-Holdings, CATL i drugi, navodi se u priopćenju koje je u ponedjeljak objavio sjevernoamerički ogranak tvrtke sa sjedištem u američkoj saveznoj državi Kaliforniji.
- Uspjeh ovog ciklusa financiranja pokazuje kako će strateški ulagači raznih profila dodatno proširiti krug Bytonovih prijatelja i naše mogućnosti za razvoj, istaknuo je predsjednik i suutemeljitelj kompanije Daniel Kirchert.
>>>Rekordna prodaja električnih automobila: Lani prvi put prodano preko milijun komada
- Byton definira novu referentnu vrijednost za inovativne proizvođače automobila kroz četiri ključna temeljna uvjeta - tehnologiju, proizvod, kapital i tvornicu, dodaje Kirchert.
Kompanija je na ovogodišnjem Sajmu potrošačke elektronike predstavila viziju "intuitivnih i inteligentnih" automobila koji bi se od iduće godine trebali naći na globalnom tržištu a cijena bi im trebala iznositi oko 45 tisuća dolara.
Prvi modeli najkasnije iduće godine
Njezini su čelnici nekadašnji direktori Tesle, BMW-a, Applea i Googlea, a očekuju da će najkasnije iduće godine lansirati prve modele u Kini, te u SAD-u i Europi od 2020. godine.
>>>Model S ne probija cjenovni plafon, ponovno na subvencijskoj listi njemačkog BAFA
U priopćenju se također navodi da je Byton službeno otvorio globalno sjedište u kineskom Nanjingu, koje surađuje s istraživačkim centrom u američkoj Silicijskoj dolini i u projektnom centru u Muenchenu u Njemačkoj.
Prva serija prototipova trebala bi se testirati u travnju iduće godine, a pokretanje pilot programa proizvodnje predviđeno je za prvu polovinu 2019. godine. U Bytonu rade i na tehnologiji autonomne vožnje i očekuju da će neke funkcije ugraditi u prve modele.
>>>BMW ulaže 100 milijuna eura za probnu pistu za autonomne i električne automobile u Češkoj
Na Sajmu potrošačke elektronike direktori Bytona pokazali su kako bi njihov automobil pri otključavanju mogao koristiti prepoznavanje ljudskog lica i prilagođavati se vozaču, a moguća je i lepeza drugih mogućnosti interakcije, uključujući glasovnu kontrolu vozila uz pomoć Amazonove Alexe, te dodirom i gestama.