Rezervacije kineskih turista za putovanja u Europu tijekom srpnja i kolovoza porasle su za više od 4 posto u odnosu na isto razdoblje lani, zahvaljujući njihovoj rastućoj želji za kulturnim turizmom, ali i strahu od hladnog prijema u Trumpovoj Americi.
>>>Kineski turisti svjetski rekorderi po potrošnji
„Došli smo s djecom kako bismo vidjeli umjetnost, kulturu, ne kako bi otišli u trgovački centar. Otišli smo u dvorac Versailles, vidjeli Slavoluk pobjede i sad idemo pogledati Notre Dame”, rekla je Reutersu 40-godišnja Li, koja je posjetila Pariz po drugi put.
Istraživanja pokazuju da je novi trend među kineskim turistima da se sve više odlučuju za individualna putovanja u Europu, umjesto organiziranih, jer ne žele ići ‘utabanim‘ turističkim stazama, piše Voice of America.
Rezervacije putovanja u Europu tijekom srpnja i kolovoza porasle su za više od 4 posto u odnosu na isto razbolje lani, nakon vrlo dobrog lipnja, koji se poklopio s kineskim blagdanima, podaci su konzultantske tvrtke ForwardKeys.
„Ova godina će zasigurno biti godina s najvećim brojem dolazaka turista iz Kine ikada”, smatra direktor konzultantske tvrtke China Outbound Tourism Research Institute Wolfgang Georg Arlt.
>>>Kineski policajci pomažu kolegama u Zagrebu do 15. kolovoza
Stavovi američkog predsjednika Donalda Trumpa o trgovinskim odnosima s Pekingom te o ilegalnim imigracijama, kao i američka zabrana putovanja u nekoliko muslimanskih država, odbijaju kineske turiste, iako ti potezi nisu usmjereni prema njima. „Gospodin Trump pomaže u poticanju kineskih turista da odu u druge zemlje... Oni ga vide kao ludog tipa i tko zna što bi im se tamo moglo dogoditi”, kaže Arlt.
Dok se kineske turističke rezervacije prema Europi povećavaju, one za SAD su pale za više od 9 posto u usporedbi s istim razdobljem 2017. godine, pokazuju podaci ForwardKeysa. Francuska je ovog ljeta zabilježila iznimno snažan porast njihovih rezervacija, za više od 9 posto, navode u ForwardKeysu.
Veliki potrošači
Kineski turisti kolektivno su najveći svjetski potrošači u međunarodnom turizmu, samo tijekom prošle godine potrošili su 258 milijardi dolara, navodi Svjetska turistička organizacija. S prošlogodišnjim brojem od 143 milijuna međunarodnih putovanja, Kinezi prosječno troše na put 1.800 dolara, iako Arlt dodaje kako je prosjek vjerojatno ponešto iskrivljen rasipnim trošenjem bogate manjine.
>>>HTZ: Kina je važno tržište za Hrvatsku, ove godine 40% više turista
Rekordna turistička potrošnja u inozemstvu čak je utjecala i na tekući račun kineske platne bilance, koji je u prvom tromjesečju bio u deficitu po prvi put od početka 2010. godine.
Iako se sve više postavljaju pitanja oko toga kolika je zapravo potrošnja Kineza u međunarodnom turizmu, nema sumnje da će njihova potrošnja nastaviti rasti. Dvije trećine Kineza planira povećati svoj budžet za putovanja u idućih 12 mjeseci, prema Ipsosovom istraživanju za Hotels.com. Dok su u prošlosti kineski turisti bogato trošili na europsku luksuznu robu, sve se više usmjeravaju na posebna iskustva poput boravka u boutique hostelima, hrane u vrhunskim restoranima te kušanja domaćih proizvoda, pokazalo je istraživanje.
>>>Plamen počinje izvoziti u Kinu
"Oni bi radije kupili sliku lokalnog slikara nego još jednu Gucci torbu", navodi Arlt.