Tvrtke koje proizvode plastiku i robu široke potrošnje a koje se nalaze u Savezu za zaustavljanje plastičnog otpada (AEPW) objavile su kako će u narednim godinama izdvojiti 1,5 milijardi dolara kako bi smanjile plastični otpad. U savezu se nalazi 40-ak svjetskih kompanija poput Dow DuPonta, Royal Duch Shella, Procter & Gamblea i drugih.
Problem s plastičnim otpadom svakodnevno raste, pa se trenutno procjenjuje kako svake godine u oceanima završi osam milijuna tona plastičnog otpada, što polako rezultira zabranama nekih jednokratnih plastičnih proizvoda, a čak je i riječ ‘jednokratno‘ ili ‘single use‘ proglašena rječju godine 2018.
Pokret protiv jednokratne plastike nije samo pokret velikih tvrtki poput Lega, koji je sinonim za plastiku, a koji će do 2025. godine ‘izbaciti‘ biorazgradive kockice, ili restorana poput McDonald‘sa koji svoja pakiranja čini biorazgradivim i poželjnim okoliš.
– U Legu želimo pozitivno utjecati na svijet oko nas i naporno radimo na stvaranju sjajnih proizvoda za igru za djecu koji koriste održive materijale. Ovo je sjajan prvi korak u našem ambicioznom opredjeljenju da napravimo sve Lego kockice koristeći održiv materijal – kazao je Tim Brooks, Legov potpredsjednik odgovornosti za okoliš.
Kompanije u Savezu za zaustavljanje plastičnog otpada
BASF Berry Braskem CHEVRON PHILLIPS CLARIANT Covestro DOW DSM EQUATE ExxonMobile Formosa Plastics GEMINI GRUPO PHOENIX Henkel LyondellBasel Mitsubishi Chemical Holdings Mitsui Chemicals NOVA Chemicals MOVOLEX OxyChem P&G PEPSICO PolyOne Reliance SABIC SASOL SCG Sealed Air Shell Sinopec SKC STOROpack SUEZ Sumitomo Chemical TOMRA TOTAL Versalis - Eni VEOLIA Westlake Chemicals
Još jedna velika kompanija nedavno je najavila ‘plastičnu borbu‘. Radi se o tvrtki Molson Coors brewing Company pokrenula je niz novih globalnih ciljeva za pakiranje kako bi smanjila količinu plastike u ambalaži s ciljem da se do 2025. godine 100 posto ambalaže može ponovno upotrijebiti, reciklirati, kompostirati ili biorazgraditi.
- Kao globalna pivovara s jakim obiteljskim naslijeđem, našu odgovornost u smislu proizvodnje održivije budućnosti uvijek smo shvaćali ozbiljno. Plastični otpad predstavlja jasan ekološki izazov, a kao tvrtka koja se bavi pakiranim proizvodima za široku potrošnju, imamo važnu ulogu u rješavanju globalne krize plastičnog otpada - izjavio je Mark Hunter, izvršni direktor tvrtke Molson Coors.
Borba protiv plastike postaje globalni trend pa se tako i Kanada obavezala da će do 2021. godine zabraniti jednokratnu plastiku. Uz Kanadu, tu je i Peru koji je zabranio plastične proizvode u svojih 76 kulturnih i tradicionalnih prostora, poput Machu Picchua ali većine muzeja.
Svijest o štetnosti plastike po naš okoliš došla je i do sportskih terena, pa ne čudi da je i slavni engleski nogometni klub Totenham Hotspur odlučio zabraniti plastiku na svom stadionu.
Prema podacima gore spomenutog saveza, čak 90 posto globalnog onečišćenja koje se nalazi u oceanima u njega stiže putem deset rijeka, dok više od polovice kopnenog plastičnog onečišćenja generiraju zemlje iz Azije, i to Kina, Indonezija, Filipini, Tajland i Vjetnam.
lako je za pretpostaviti da niti jedna od glavnih azijskih plastičnih i kemijskih grupacija još uvijek nije dio Saveza za zaustavljanje plastičnog otpada.
Iako su većina članova Saveza proizvođači plastike, dvije su tvrtke proizvođači robe široke potrošnje. To su Procter&Gamble i Henkel, ali se očekuje da u skoroj budućnosti Savezu pristupe i tvrtke koje su već najavile smanjenje plastičnog otapda kroz drugačiju ambalažu poput Kraft Heinza, Nestlea ili Unilevera.