Iako pompozno najavljena u domaćim medijima, akvizicija Crnogorskog Telekoma, od strane Hrvatskog Telekoma i to po cijeni od 123,5 milijuna eura, zapravo je preslagivanje unutar Deutsche Telekom grupe. Odličan i logičan potez, nesumnjivo, jer kupovinom 76,53 posto udjela u društvu Crnogorski Telekom, od dosadašnjeg vlasnika Magyar Telekoma, HT-u će otvoriti crnogorsko tržište na koje će moći plasirati svoje usluge i proizvode.
>>>HT u prvoj velikoj regionalnoj akviziciji kupuje 76,5 posto Crnogorskog Telekoma
- Radi se o logičnom potezu jer je konsolidacija u telekomunikacijama danas dominantan prostor rasta. Sama akvizicija je vjerojatno nešto jednostavnija nego akvizicija konkurenta, ali radi se o odličnoj perspektivi jer osim što HT-u otvara novo tržište i prostor za plasman usluga koje razvija u Hrvatskoj a u okviru DT grupe, toj kompaniji omogućuje još bolje pozicioniranje unutar Deutsche Telekom grupe što daje prostor za veći utjecaj naših stručnjaka - kaže glavni partner za telekomunikacije i tehnologiju u PwC-u u jugoistočnoj Europi, Dejan Ljuština.
Akvizicija fokus usmjerava i prema BH Telecomu, Telekomu Slovenije i Telekomu Srbije
Valja istaknuti kako, budući je riječ o akviziciji unutar grupe, HT-u nije bila potrebna posebna dozvola crnogorske agencije za tržišno natjecanje. HT i CT neovisne su tvrtke s istim većinskim vlasnikom, izlistane na burzi, a poslovne odluke uprave tih kompanija donose samostalno. Za HT, koji generira 3 posto domaćeg BDP-a, ova je akvizicija vrlo važna jer potiče ekonomsku aktivnost, povećava vrijednost dionica i otvara mogućnost pozicioniranja tvrtke kao vodeće telekomunikacijske kompanije u regiji. Međutim, ova akvizicija fokus usmjerava i prema BH Telecomu, Telekomu Slovenije i Telekomu Srbije.
>>>HT-ovo preuzimanje Crnogorskog Telekoma podiglo Crobexe
- Dakako da su BH Telecom, Telekom Slovenije ili Srbije na radaru velikih telekomunikacijskih kompanija. Međutim, privatizacija telekomunikacijskih kompanija u Srbiji i Sloveniji pokušana je triput i nije uspjela. Hoće li u skoroj budućnosti potražiti strateške partnere, stvar je primarno političke odluke. Međutim, ne privatiziraju li se, te kompanije će se vrlo teško razvijati usporedimo li tek količine budžeta kojima velike telekomunikacijske tvrtke raspolažu samo za razvoj nove tehnologije - rekao je Ljuština u telefonskom razgovoru za Lider.
Inače, Crnogorski Telekom broji 368 tisuća korisnika u mobilnoj i 40.300 korisnika u fiksnoj telefoniji. Zapošljava oko 600 ljudi, a u prvih 9 mjeseci prošle godine ostvario je prihode od 69,4 milijuna eura.