Predavač devete Brending konferencije koja se 31. svibnja održava u Sarajevu simpatični je ekscentrik Mihneu Gheorghiu, globalni kreativni direktor tvrtke Publicis Italy. Brandingom, dizajnom i oglašavanjem bavi se 14 godina, od svoje 19. Na konferenciji, kojoj je Lider medijski pokrovitelj, predstavit će koncept digitalne adaptacije kampanje koja preispituje utjecaj influencera na društvenim mrežama i fokus prebacuje na - potrošače. O čemu se radi objasnio je u intervjuu.
Da pitamo nekog od vaših klijenata, kako bi opisali Mihneu Gheorghiua?
Momak iz Rumunjske s bandanom.
U vašoj najnovijoj kampanji za Diesel, na neočekivan način ste iskoristili influencere. Što mislite koji je najbolji način da se iskoristi utjecaj influencera u izgradnji brenda?
Iskreno, mislim da ima previše kampanja koje koriste influencere. Pritom problem nije u kvantiteti, nego u kvaliteti. Svi izgledaju isto i ima ih toliko da su izgubili smisao. Teško je više razlikovati brend A od brenda B.
Uvijek ćete dobiti eksponiranost ako koristite influencere, ali to više nije dovoljno. Ljudi se moraju uključiti, a ne samo gledati, lajkati i ostavljati besmislene komentare.
S kampanjom ‘Be A Follower‘ (Budi pratitelj) nismo tek izbacili u eter poruku. Koristili smo samo 5 influencera da lansiramo poruku, a zatim smo pratiocima brenda dali priliku i mogućnost da oni postanu ambasadori brenda. Naš program lojalnosti pretvorili smo u novi način e-trgovine i nazvali ga SIDE: BIZ. Svaki pratitelj mogao je dobiti svoj unikatni link i otvoriti vlastitu Diesel e-commerce trgovinu. Kad god bi netko koristio taj link da kupi proizvod, mi smo točno znali koga treba nagraditi. Tako su ljudi promovirali link na društvenim mrežama, u svojim mikro zajednicama, među prijateljima i obitelji. Koristeći samo trećinu budžeta na influencere, posjete e-trgovini smo povećali za 365%, a online prodaju za 33%. To je više nego što nam je donijela bilo koja druga kampanja u kojoj smo koristili influencere.
Gdje je najbolje mjesto za traženje "novih poruka"?
"Nove poruke" ne znače nužno i "znanstveni napredak". Mislim da ovdje govorimo o inspiraciji. A nju možemo dobiti iz bilo čega - filmova, dokumentaraca, povijesnih knjiga ili iz razgovora s novim ljudima u baru. Mislim da je tajna u tome da se u potpunosti prigrli raznolikost. Radoznalost i otvorenost prema situacijama, stvarima ili zajednicama koje su izvan naših svakodnevnih misaonih "balončića". Ovaj svijet je tako velik, lijep i drugačiji, bila bi strašna greška misliti kako je naše profesionalno ili privatno okruženje dovoljno da nam pomogne da rastemo onoliko koliko možemo.
Kažete da želite promijeniti "groznu" reputaciju marketinga. Koji je najbolji način da to učinite?
Mislim da je oko 90 posto globalnog marketinga iritirajuće i uvredljivo za korisnika. Razlog leži u činjenici da je minimalni uvjet koji svaka marketinška poruka, proizvod ili usluga moraju ispuniti - jasnoća. Nažalost, mnogi se tu zaustave. "Ljudi znaju što prodajem, to je dovoljno."
Ne više. Prestalo je biti dovoljno još prije 50 godina.
Ljudima je postala dosadna obična i direktna poruka u reklami. Nikog nije briga za aktivne bakterije u vašem jogurtu. Brendovi se danas trude postati vaši prijatelji, dokazati da iza njih stoje ljudi, baš kao ti i ja. Ne znam za vas, ali ja se nikad nisam sprijateljio s nekim zato što mi je rekao da će mi poboljšati probavu.
Jasnoća je važna, ali najbitniji su ljudi.
Najbolji način kako zainteresirati ljude jest ponuditi im zabavu. Učinite da se smiju, da plaču, da kažu "vau" (idealno bi bilo ne sve istovremeno). Pričajte priče, budite dosljedni. Dajte ljudima nešto o čemu će razgovarati sa svojim prijateljima uz večeru.
Što možemo očekivati od vašeg predavanja na BK09?
Samo ću citirati starog Roma kojeg sam davno upoznao i s kojim sam pio, vozeći se vlakom kroz Rumunjsku - "Ne očekuj ništa i nećeš biti razočaran."