PIŠE Antonio Zrilić, Logiko
Izostanci s posla, velika fluktuacija, needuciranost zaposlenika (pogotovo na jednostavnim poslovima) i pogreške u poslovanju ne mogu se smanjiti samo mantrama o digitalizaciji. Ljudi su i dalje najvažnija komponenta i zato je ključno vođenje i upravljanje zaposlenicima.
Dva su načina kako motivirati ljude i na taj način osigurati da lakše podnesu sve navedene izazove: monetarna i nemonetarna motivacija.
Ponekad nije jednostavno naći nemonetarnu motivaciju kada govorimo o manje plaćenim poslovima sa slabom ili nikakvom perspektivom za razvoj karijere. Bez obzira na to što sam već dosta toga vidio u poslovnim procesima i načinu vođenja, još uvijek se iznenadim kako menadžeri slabo cijene motivaciju kod radnika kao pokretač produktivnosti.
80-90 posto manje pogrešaka od neiskusnog radnika radi radnik s pet godina iskustva
Nedavno sam razgovarao s vlasnikom kompanije koji je svjestan da je potrebno podići razinu produktivnosti zbog povećanja cijene rada zbog sve veće potražnje za radnicima i sve slabije ponude. Međutim, ne smatra da je motivacija ta koja će mu pomoći u tome nego misli da će tehnologija i pretvaranje radnika u visokoproduktivne robote biti dovoljno.
Pogreške su funkcija svih navedenih izazova (sezonalni karakter posla, izostanci, fluktuacija, needuciranost i sl.).
Poznato je da se najlakše rješavati pogrešaka ako se pronađu njihovi uzroci i oni se riješe ili eliminiraju. Dva su glavna uzroka pogrešaka: neznanje i nepažnja. Dubljom analizom procesa u skladištu i sustavnim postavljanjem pitanja ‘zašto‘ dolazimo do krajnjih uzroka. Kad ih otkrijemo, a oni mogu imati veze s gore navedenim izazovima, tek ih onda možemo početi rješavati.
Više o pročitajte u novom Lideru. Možete ga čitati i digitalno.