Suosnivač portala za torrente Pirate Bay Peter Sunde Kolmisoppi, direktor razvoja Centra za psihometriju Sveučilišta u Cambridgeu Vesselin Popov, partnerica u jednom od najprestižnijih dizajnerskih studija na svijetu Pentagramu Natasha Jen, kreativni vizionar Yasuharu Sasaki i legenda oglašavanja Chuck Porter, uz već najavljenog ‘čarobnjaka za kampanje‘ Alexa Brauna, zvijezde su ovogodišnjih Dana komunikacije koji će se održati od 30. ožujka do 2. travnja u hotelu Lone u Rovinju.
- Danas su tržišne komunikacije ključni faktor za uspjeh svake organizacije. Kvalitetna komunikacija s ciljanim grupama dijeli uspjeh od neuspjeha i zato se svake godine nalazimo u Rovinju kako bi dijelili znanja i ideje. Na Danima komunikacije stalno se bavimo nekom integracijom. Prvo smo integrirali efikasnost i kreativnost, pa online i offline, a ove godine smo se fokusirali na odnose s javnošću koji su integralni dio komunikacijskog procesa i imamo čitav niz sadržaja vezano uz taj segment, kazao je predsjednik Uprave HURA-e Davor Bruketa u srijedu na službenom predstavljanju programa Dana komunikacije.
>>>Švedski telekomunikacijski div odbio blokirati Pirate Bay
- Uz sva druga velika imena, najveća zvijezda ovogodišnjeg festivala je suosnivač portala The Pirate Bay Peter Sunde Kolmisoppi, koji je u zatvoru pod optužbom za ilegalno širenje piratskih sadržaja proveo dobrih pet mjeseci. Nakon izlaska iz zatvora posvetio se aktivizmu, danas ima svoj blog na kojem govori o ravnopravnosti, zalaže se za odgovornost ljudi koji kreiraju tehnologije i koristi sve moguće platforme kako bi komunicirao svoje misli o tim relevantnim temama, kazala je Dunja Ivana Ballon, izvršna direktorica HURA-e. Uz Sundea, osobito je zanimljiv i direktor razvoja Centra za psihometriju Vesselin Popov koji će govoriti o tome kako algoritmi za predviđanje Apply Magic Sauce koriste psihološke podatke i podatke s društvenih mreža u političkim kampanjama ili komunikaciji korporacija, ali i o opasnostima koje se kriju iza uporabe tih metoda.
Ballon je dodala i kako je poanta festivala da se sa svim predavačima, koje nemamo prilike sretati svaki dan, može postaviti pitanja i s njima komunicirati, a upravo iz tog razloga organizatori HURA i IAB Hrvatska nastavljaju s prokušanim festivalskim formatom Piva Poslije Programa.
Andrea Šumanovac, predsjednica Skupštine HURA-e i članica Organizacijskog odbora Dana komunikacije, istaknula je kako sudionike festivala očekuje i zabavni dio programa koji uključuje brojne sadržaje s festivala u Cannesu, kao što su predavači, video sekcije nagrađivanih svjetskih projekata i najboljih predavanja, a na Danima komunikacije sudjelovat će i Simon Cook, direktor nagrada festivala u Cannesu. Također, pozvala je sve agencije koje to još nisu učinile da se prijave na natječaj za IdejuX te upozorila da su prijave za natjecanje Young Lions otvorene do 15. ožujka.
Peter Sunde je politički i računalni stručnjak javnosti najpoznatiji kao suosnivač i bivši glasnogovornik portala The Pirate Bay. Zbog sudjelovanja u širenju piratskog sadržaja osuđen je na pet mjeseci zatvora, a na Danima komunikacija Sunde će progovoriti upravo o odgovornosti za stvaranje sadržaja u digitalnoj eri i nevidljivim strukturama moći koje utječu na sve nas. Nakon služenja zatvorske kazne, vodi blog na kojem izražava zabrinutost zbog problema centralizacije moći unutar EU, a koristi ga i za obračune s CEO Facebooka Markom Zuckerbergom.
Alex Braun je stručnjak za politički marketing u Hrvatskoj poznat po angažmanu savjetovanja SDP-a. Uz savjetovanje Tonyja Blaira i Hillary Clinton, kreiranje političkih kampanja na četiri kontinenta, bavio se i pozicioniranjem multinacionalnih brendova poput Microsofta i Forda, a za svoj rad je 2014. imenovan Konzultantom godine po izboru Američke udruge političkih konzultanata.
Natasha Jen je najmlađa partnerica dizajnerskog studija Pentagram (New York) koja je poznata po preuzimanju ambicioznih projekata kojima često spaja digitalne medije i arhitekturu. Njezina hibridna rješenja prostornih intervencija, grafike i digitalnih rješenja su oštroumna, no istovremeno i pristupačna. Jen je stava da dizajn nije sam sebi svrha, već da se može infiltrirati u bilo koji medij, disciplinu i komunicirati bilo koju temu.
Yasuharu Sasaki dolazi iz Tokija, gdje je izvršni kreativni direktor Dentsua s fokusom na razvoj ekspertize na polju tehnologije, konzaltinga i drugih disciplina poput UX-a zbog čega ga mediji često nazivaju kreativnim vizionarom. Sasaki smatra da nove tehnologije, digitalni mediji i inovacija trebaju potpuno promijenit komunikacijska rješenja koja su danas daleko od klasičnih.
Vesselin Popov je direktor razvoja Centra za psihometriju Sveučilišta u Cambridgeu koji se bavi razumijevanjem i korištenjem big data psihologije u biznisu i zajednici. Popov koordinira algoritmima za predviđanje nazvanim Apply Magic Sauce. Takvi modeli prevode digitalni otisak ljudskog ponašanja u precizne psihodemografske profile. Koliko ova metoda može biti presudna u kampanjama, potvrđuje njezina uloga u posljednjim američkim predsjedničkim izborima i u referendumu održanom u Ujedinjenom Kraljevstvu.
Chuck Porter vodio je agenciju Crispin Porter + Bogusky kada je ušla na listu top 15 agencija u SAD-u i postala jedna od najnagrađivanijih agencija na svijetu. Predsjedao je brojnim žirijima svejtskih festivala poput Cannesa, D&AD-a, a Inc.Magazine uvrstio ga je na listu 26 najfascinantnijih poduzetnika. Ova legenda oglašavanja 2015. uvrštena je i u Hall of Fame Američke oglašivačke federacije.
Snask je rokerska marketinška agencija kojoj je najveći neprijatelj stari konzervativni svijet. Svojim će predavanjem i glazbenim performansom na Danima komunikacije pokazati kako rade na izgradnji vlastitog brenda.