Švicarski prehrambeni koncern Nestle izvijestio je u četvrtak da je 2022. godinu zaključio sa znatno većim prihodom i tako se pridružili brojnim prehrambenim kompanijama koje su slabiju prodaju nadoknadile dizanjem cijena proizvoda.
Ukupna prodaja porasla je za 8,4 posto, i to na 94,4 milijarde švicarskih franaka ili 95,5 milijardi eura. Neto nabave imale su pozitivan učinak od 1,1 posto. Devizni tečajevi smanjili su prodaju za 0,9 posto.
Obujam prodaje, iskazan realnom internom stopom rasta, bio je na razini 2021. godine, pokazuje izvješće.
Kompanija je u 2022. podigla cijene za 8,2 posto, ali joj je neto dobit unatoč tome gotovo prepolovljena, kliznuvši na 9,3 milijarde švicarskih franaka.
- Prošla je godina sa sobom donijela brojne izazove te je obitelji, zajednice i poduzeća prisilila na teške izbore. Inflacija je porasla do neviđenih razina, pritisci povezani s troškovima života povećali su se, a učinci geopolitičkih napetosti osjetili su se u cijelom svijetu.
Cijeli tim kompanije Nestlé pokazao je pouzdanost dok smo se pokušavali snaći u spomenutom teškom okruženju. Organski rast bio je solidan, marže su i dalje bile otporne, a rast naše osnovne zarade po dionici bio je snažan - rekao je izvršni direktor Nestlea Mark Schneider.
- U 2023. godini očekujemo organski rast prodaje od šest do osam posto i osnovnu maržu operativne dobiti od 17 do 17,5 posto. Očekuje se da će osnovna zarada po akciji u stalnoj valuti porasti između šest i deset posto - stoji u njihovom priopćenju.