Izazovi i perspektive u razdoblju industrije 4.0 ključne su teme održanog skupa povodom obilježavanja 140. godišnjice Hrvatskog inženjerskog saveza koja pada na 2. ožujka kada se obilježava Dan inženjera.
Na prigodnom skupu u organizaciji Hrvatskog inženjerskog saveza (HIS) i Akademije tehničkih znanosti Hrvatske (HATZ) okupili su se brojni visoki uzvanici među kojima su ministrica obrazovanja Blaženka Divjak, ministar graditeljstva i prostornog uređenja Predrag Štromar, te rektor zagrebačkog Sveučilišta Damir Boras.
>>>Jednima nevažan, drugima prevažan STEM
Jačanje STEM područja
- U eri industrije 4.0, koju obilježava kvantni skok u području digitalizacije, što dalje podrazumijeva otvaranje novih kreativnih zanimanja, disruptivni procesi i ubrzana digitalizacija društva i samog gospodarstva traže, bez odlaganja, bitne promjene, ne samo u sustavu formalnog obrazovanja već i u intenzivnom uključivanju neformalnog i informalnog obrazovanja, odnosno cjeloživotnog obrazovanja, kazala je Vjera Krstelj, predsjednica HIS-a.
Naglašava da je upravljanje industrijskom kralježnicom gospodarstva Hrvatske, koju čine industrije kao što su prehrambena, drvoprerađivačka, kemijska i ostale, u okruženju održivog razvoja i života, moraju osmisliti i provoditi stručnjaci STEM područja.
>>>Europski novac za hrvatsku STEM revoluciju: Krenuo je pilot projekt ‘e-Škola’
Da ministarstvo znanosti i obrazovanja radi na različitim projektima kojima je u fokusu STEM obrazovanje i podizanje kvalitete i kvantitete obrazovanja u STEM-u u svom je govoru iznijela ministrica Divjak.
- Prvi put smo u ovoj akademskoj godini dodijelili STEM stipendije, njih 3400 i prvi put smo uključili i brucoše jer je izuzetno važno da se pokrije i prva godina kada naši studenti ulaze u sustav, jer je česta prepreka pri upisu fakulteta STEM područja nedostatak stipendija u prvoj godini, objašnjava Divjak.
Stvaranje zemlje znanja
HIS okuplja više od 20 tisuća inženjera putem svoje 32 domaće inženjereske udruge, a putem članstva u europskom udruženju FEANI povezan je s 34 nacionalne europske članice i približno 3,5 milijuna inženjera u Europi. HIS, ističe Krstelj, predstavlja solidnu podlogu za potrebno cjeloživotno obrazovanje koje slijedi nakon formalnog obrazovanja u tehničkom području.
>>>Divjak: Kvalitetno obrazovanje nećemo dobiti zakapanjem u ideološke rovove i vraćanjem unazad
- Vlada itekako prepoznaje svaki pozitivan doprinos koji nas približava idealu, a ideal je zemlja znanja. Stvoriti zemlju znanja, a obrazovanje prilagoditi trendovima 21 stoljeća jedan je od osnovnih ciljeva ove vlade zato ćemo do kraja mandata provesti kompletnu reformu obrazovanja i škole u kojima su bile najvažnije samo ocjene pretvorit ćemo u škole u kojima će najvažnije biti iznanje, istaknuo je Štromar.