Marin Štritof, načelnik Dubravice, lani je pokrenuo inicijativu za obnovu željezničke pruge Savski Marof – Kumrovec i u šest mjeseci uspio postići više no što su drugi u 18 godina, piše Lokalni.
Pruga izgrađena prije više od pola stoljeća bila je glavna poveznica zagorskog kraja sa Zagrebom, ali i slovenskim Celjem, a njome se svakodnevno prevozilo stotine putnika i tako sve do 2000. godine kada je sve stalo.
Jedan od razloga su i granični sporovi između Hrvatske i Slovenije koji su nastali nakon što se korito rijeke Sutle, uz čiji je tok koji prati granica uz koju je išla i ova pruga promijenilo. Pruga koja je tada išla isključivo kroz Hrvatsku na nekoliko je mjesta počela prolaziti kroz Sloveniju. Od tada vlak više ne vozi do Kumrovca već Harmice nakog čega kreće natrag prema Zagrebu.
>>>Potpisan sporazum o obnovi željeničke pruge Ljubljana-Novo Mesto-Metlika-Karlovac
– Držim fige da se ostvari da se i mi napokon još jedanput provozamo s cugom, govore pojedini mještani zagorskih mjesta kroz koje je pruga nekada prolazila, a koji su nakon zatvaranja bili prisiljeni pronaći drugi način prijevoza. Neki od njih su digli ruke jer im se već godinama govori da bi pruga mogla biti obnovljena, no za sad se to nije dogodilo.
No, već iduće godine sve bi se moglo promjeniti.
– Svjesni smo da je zatvaranje pruge znatno utjecalo na gospodarsku stagnaciju svih jedinica lokalne samouprave na tom području, a također smo zakinuti za kvalitetan vid javnog prijevoza radnika, učenika i studenata koji svakodnevno putuju u Zagreb ili Zaprešić, kazao je Štritof koji je u listopadu prošle godine napravio do sada najveći korak prema revitalizaciji Kumrovečke pruge.
>>>Pruga na koju smo čekali 40 godina dovršena, ali mjesecima bez putničkog prometa
Štritof je pokrenuo inicijativu za obnovu dionice duge 38 kilometara okupivši čelnike sedam općina koje gravitiraju na toj vrsti prijevoza spomenute dionice. Akcijski plan rezultirao je da Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture uvrsti na dnevni red obnovu pruge, te Vlada RH ozbiljno shvati inicijativu zbog čega je vrlo izgledno kako bi obnova mogla početi paralelno s obnovom pruge Savski Marof – Zagreb.
– Idući sastanak održat ćemo 30. svibnja u Sloveniji s općinama Podčetrtek i Bistrica ob Sotli gdje će nazočiti predstavnici HŽ-a i Slovenskih željeznica kao i predstavnici ministarstava obje države. Očekuje se dogovor o suradnji i podršci projekta revitalizacije pruge u punom profilu između Hrvatske i Slovenije, ali imamo i “plan B” ako Slovenija ne bude željela sudjelovati. Tada ćemo razmotriti mogućnost obnove pruge od Savskog Marofa do Klanjca gdje ne postoje fizičke prepreke za obnovu i puštanje u pogon, objašnjava Štritof.
>>>EU podupire sufinanciranje željezničke pruge Zaprešić-Zabok
Za sada su, ističe, zadovoljni rezultatima same pripreme, kao i pronalaskom načina financiranja jer postoji mogućnost da se sredstva za obnovu osiguraju iz državnog proračuna.
Prema pretpostavkama HŽ-a obnova pruge do Klanjca trebala bi koštati oko 100 milijuna kuna, a približno točna cijena bit će poznata tek nakon stručnih izračuna i analiza.