Aktualno
StoryEditor

Od velikih planova luke u Trstu i tvrtke Samer & Co shipping koristi bi mogla imati i Rijeka

20. Srpanj 2019.

- Vjerujemo u suradnju s lukom Rijeka s kojom možemo graditi zajedničku budućnost i konkurirati sjeveru Europe, istaknuli su Enrico Samer, predsjednik tvrtke Samer & Co shipping, i Mario Sommariva, glavni tajnik pomorske luke u Trstu, prilikom ovotjednog druženja s hrvatskim i srpskim novinarima.

U organizaciji hrvatskog ogranka Samer & Co shippinga, regionalnoj ‘sedmoj sili‘ predstavljeni su i planovi za budućnost tvrtke, kao i sama luka kroz koju je lani prošlo 62.676.502 tone robe (1,18 posto više nego godinu ranije) u rasponu od banana i luka do granita namijenjenog radovima na cestama i pločnicima.

Samer & Co shipping, koji upravo obilježava stotu godišnjicu osnutka, najveća je tršćanska tvrtka za logistiku i transport robe, s uredima diljem Italije, ali i u Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji, Albaniji, Crnoj Gori, BiH, Austriji te Mongoliji i Japanu. Od 1987., pak, upravljaju najvažnijim morskim putem Mediterana koji povezuje Tursku s ostatkom Europe, i to specifičnim modelom sastavljenim od ‘shippinga‘ morem, željeznicom, zrakom i cestom.

Predsjednik Samer & Co shippinga kazao je i kako su od 2005. investirali desetke milijuna eura te kako se sve više okreću špediciji, novom ogranku svoga biznisa. Njihovim klijentima na raspolaganju tako među ostalim stoji 80.000 kvadratnih metara skladišnog prostora i četiri terminala u luci.

- Sjeverni Jadran treba postati vrata za Daleki istok i Kinu. Važnu ulogu pritom ima i Hrvatska, ne samo zbog Rijeke, već i široke željezničke mreže te stalnog rasta zagrebačke zračne luke, istaknuo je Samer.

Njegove riječi potvrdio je i Sommariva, dodavši kako s lukom u Rijeci već rade na dva zajednička projekta financirana novcem iz EU fondova.

Luka u Trstu ima brojne prednosti u odnosu na konkurente pa se tako može pohvaliti jedinstvenim statusom slobodne luke, što znači da roba iz zemalja izvan Europske unije može biti pohranjena bez vremenskih ograničenja i plaćanja carine. Također, u Trst i iz njega vozi deset željezničkih kompanija, a prema izmjenama zakona iz 1994., stranim kompanijama omogućeno je upravljanje molovima.

Iduće godine trebao bi biti okončan i novi ‘masterplan‘ kojim će biti uspostavljene nove slobodne zone, produženi neki postojeći i izgrađeni novi terminali, među kojima je i onaj namijenjen takozvanim Ro-Ro brodovima, odnosno brodovima dizajniranima za prijevoz kotrljajućeg tereta.

21. studeni 2024 13:23