Raznovrsni novi i redizajnirani modeli gospodarskih vozila, koji u nekim slučajevima funkcioniraju poput putujućih ureda, dostupni su na hrvatskom tržištu od stotinjak tisuća kuna naviše. Riječ je o manjim dostavnim vozilima Volkswagena, Mercedesa, Forda, Renaulta i Citroëna koji su najčešće dio flote manjih i srednjih tvrtki, no bogat je izbor i kamiona. Novi se modeli, a spomenuti proizvođači imaju ih mnogo, mogu prilagoditi potrebama posla pa, primjerice, osim kao dostavna vozila za prijevoz robe mogu poslužiti za prijevoz manjeg broja putnika. Potražnja za lakim gospodarskim vozilima raste na europskom i svjetskom tržištu, ali i na hrvatskome. Prošle je godine, primjerice, jedno od najtraženijih gospodarskih vozila na europskom tržištu bio Fordov inovirani Transit, model koji postoji pola stoljeća. Na hrvatskom je tržištu broj prodanih gospodarskih vozila u posljednje tri godine, prema podacima portala Ja trgovac, porastao za 80 posto; 2012. bilo je registrirano 3629, a prošle 6879 vozila. Od tog broja prodaja lakih gospodarskih vozila rasla je za čak 125 posto, a teških za 70 posto. Usporede li se rezultati prodaje gospodarskih vozila iz 2014. s onima iz 2015., prodaja se povećala za čak 31,6 posto u protekloj godini.
Oporavak tržišta
Veća potražnja za gospodarskim vozilima pokazuje oporavak tržišta, no rastu prodaje pogoduju i uvjeti kupnje koje nude autokuće. U AutoZubaku, Volkswagenovu zastupniku, primjerice, dostavno vozilo Caddy Van može se dobiti po mjesečnoj leasing-cijeni od 1543,06 kuna bez PDV-a. Ako ta tvrtka još održava i osigurava vozilo, mjesečna je rata bez PDV-a 2414 kuna, a najviša rata za Caddy Maxi iznosi 3091 kunu. Caddy je samo jedan od Volkswagenovih modela dostavnih vozila na domaćem tržištu, ima ih još nekoliko, a Auto Zubak nudi i upravljanje voznim parkom te beskamatno uključivanje dodatnih usluga u iznos mjesečne rate leasinga.
Jamstvo i održavanje
Citroënov model Nemo, koji stoji oko 100.000 kuna, zbog dužine malo manje od četiri metra prikladan je za gradske gužve. Troši malo goriva, teretni prostor ima 2,8 kubnih metara i nosivost 610 kilograma, a utovar i istovar robe vrlo su lagani jer vozilo ima asimetrična bočna i stražnja vrata. Redizajnirani Fordov Transit kombi je opremljen novom tehnologijom, udoban je, siguran i štedljiv, troši malo goriva. Ima sustav stop-start za ograničavanje brzine na 100 kilometara na sat i kameru koja olakšava vožnju unatrag. Opremljen je i sustavom Ford SYNC s glasovnim upravljanjem koji omogućuje telefoniranje bez ruku i čitanje poruka. Iako Transit Courier izgleda manjim od drugih vozila za gospodarske namjene, teretni prostor od 2,3 kubna metra nudi još 10 posto prostora više zbog sklopivosti pregrade i suvozačeva sjedala. Mercedes-Benz u ponudi gospodarskih vozila ima dostavne kombije Citan, Vito i Sprinter te kamione. Cijene su manjih gospodarskih vozila toga njemačkog proizvođača malo iznad 100.000 kuna bez PDV-a do više od 200.000 kuna. I Renault ima nekoliko modela lakih gospodarskih vozila za koja daje četiri godine jamstva i četiri godine besplatnog održavanja te besplatan paket PRO+: drveni pod, seznore za parkiranje, radio Bluetooth, mp3, tempomat, maglenke i senzore za kišu. Ako kupac nije unaprijed odabrao marku i model, zbog velike i raznovrsne ponude gopodarskih vozila treba pozorno proučiti ponudu ili odabir prepustiti stručnjacima koji upravljaju flotom.