Peugeot je uz Volkswagen jedan od pokretača klase manjih sportskih automobila. U 80-ima to je bio 205 GTI, a poslije malo veći 309 GTI i GTI16. Upravo zbog te bogate povijesti svaki Peugeotov automobil s tom oznakom ima posebnu težinu. Posljednji u nizu je model 308 GTI. Meta novog lava bili su razni modeli Meganea RS ili VW Golf GTI. Kako bi se pariralo prestižnoj konkurenciji, trebalo je podignuti ljestvicu vrlo visoko. Dokaz tomu sirova je snaga od čak 272 konja, koliko razvija Peugeot 308 GTI na 6000 okretaja, i sve je to izvučeno iz motora obujma od samo 1,6 litara. Naravno da takvo što nije moguće bez turbine koja stvara okretni moment od 330 Nm na samo 1900 okretaja. Sve to prevedeno u praksu daje vrlo zanimljive rezultate.
Može i svakodnevno
Automobil puca od snage i doista potegne konkretno na svim okretajima. Postoji i magični prekidač Sport između prednjih sjedala koji još malo mijenja maping elektronike i daje dodatni sportski ugođaj za upravljačem. Pojednostavnjeno, od 0 do 100 km/h automobil dolazi u okruglo šest sekundi, a najveća je brzina također okrugla i iznosi 250 km/h. Kod Peugeota 308 draž u vožnji daje i upravljač vrlo malih dimenzija koji neodoljivo podsjeća na karting. Tako se automobil i ponaša na cesti, kao veliki karting koji, što je najzanimljivije, k tome nije neudoban.
Štoviše, vozilom se bez problema služite u svakodnevnim prometu i lako se prilagođava potrebama vozača. Uporabu olakšavaju i petera prava vrata, pa nema provlačenja do stražnje klupe. Jedina manja zamjerka u vožnji odnosi se na ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa koji bi mogao biti za nijansu precizniji i brži. Pogon je na prednje kotače koji po skliskom kolniku trebaju pomoć elektronike kako bi prenijeli snagu.
Pročišćene linije
Vanjski je dizajn odmjeren, odnosno nema nikakvoga kiča, a samo će detalji poput dvostrukog auspuha odati da se ispod prednjeg poklopca krije pravi monstrum. Zanimljivo je riješena unutrašnjost vozila. Na središnjem grebenu nema doslovno gotovo nijednog prekidača osim velikog ekrana. To se zovu pročišćene linije. Početna je cijena Peugeota 308 GTI 289.954 kune. Treba znati da već tu ne možemo govoriti o osnovnoj verziji jer je GTI odlično opremljen, a kupac može birati pojedinosti poput dvobojne karoserije.