Kako bi izbori za Europski parlament bili transparentniji, Gong je lansirao aplikaciju koja sedam dana prije izbora otkriva sva financijska izvješća stranaka. Aplikacija je jednostavna za korištenje te omogućava pretraživanje prema nazivu liste, donatoru te izvođaču usluga, moguća je pretraga prema iznosima troškova, donacija te ostvarenih popusta.
Prema podacima, u kampanji do sad ukupno potrošeno 9,47 milijuna kuna, od čega je tek 1,2 milijuna financirano iz donacija, a ostalo iz vlastitih sredstava stranaka i listi.
Najveći iznos donacija, 518,940 tisuća kuna, prikupila je lista BM365 stranka rada i solidarnosti, a slijedi SDSS sa 156,200 tisuća kuna, te IDS sa 135 tisuća kuna. Zanimljivo, HDZ nije prijavio niti jednog donatora.
Ukupno ostvareni popust za sve kandidacijske liste iznosi nešto više od milijun kuna, a najveće popuste ostvario je HDZ – 66 posto od ukupnog popusta. Najveći popust HDZ-u je omogućila tvrtka Diskurs, a najveći postotak popusta – čak 75 posto - dnevne novine 24 sata i Večernji list.
Listi HNS-a najveći popust, preko 50%, odobrila je za usluge RTL Hrvatska.
Najviše je u promidžbu do sad uložila lista SDP-a, a slijede ju HDZ-ova i lista IDS-a. Najviše se ulagalo u oglašavanje na televiziji te billboard plakate i društvene mreže. Samo u troškove oglašavanja na Facebooku uloženo je preko sto tisuća kuna.
Podaci su preuzeti sa službenih stranica Državnog izbornog povjerenstva koje ih prvi put objavljuje u otvorenom formatu. Rok za predaju financijskog izvješća, koji je istekao u subotu u ponoć, poštovalo je samo 11 od 33 liste. S predajom izvješća, po običaju, kasnile su najveće parlamentarne stranke - HDZ, SDP, Most, Živi zid, BM365… koje bi zbog toga mogle biti kažnjene obustavom isplate naknade troškova izborne promidžbe.
Poveznica na aplikaciju ovdje.