Potpisivanjem sporazuma o partnerstvu u petak je u Varaždinu počela realizacija velikog projekta izgradnje brze pruge od Čakovca i Varaždina preko Lepoglave i Zaboka do Zagreba, koja će omogućiti višestruko kraće putovanje sa sjevera Hrvatske do glavnoga grada.
Varaždinski župan Radimir Čačić, međimurski župan Matija Posavec, krapinsko–zagorski župan Željko Kolar te član Uprave HŽ Infrastrukture Nikola Ljuban potpisali su sporazum o partnerstvu na projektu "Povezivanje željeznicom unutar funkcionalne regije Središnje Hrvatske". Nakon što su se nekoliko puta u proteklih šest mjeseci na radnim sastancima našla tri župana sa sjevera Hrvatske, u petak su u Varaždinu potpisali sporazum kojim su se HŽ Infrastruktura i tri sjeverne županije obvezale na partnerstvo pri izradi daljnje tehničke dokumentacije za modernizaciju i gradnju pruge Čakovec–Varaždin–Lepoglava–Zabok.
>>> Od proljeća vožnja vlakom od Bjelovara do Zagreba trajat će manje od sat vremena
Prema riječima župana Čačića, riječ je o dosad najvećem projektu potpisanom u Varaždinskoj županiji, vrijednom oko 400 milijuna eura, koji se odnosi na 60 kilometara pruge od Čakovca preko Varaždina i Lepoglave do Zaboka, gdje bi veći dio dionice pratio postojeću prugu do Lepoglave, a u planu je izgradnja novih 17 kilometara od Lepoglave prema Zaboku. Pruga bi imala dva kolosijeka u cijeloj duljini.
"Već prvi pokazatelji govore o značenju ovog projekta, o njegovoj isplativosti i tome da Europa ima temelj sudjelovati s 85 posto", rekao je Čačić i najavio da u realizaciji tog projekta slijedi studija izvodljivosti, idejni projekt, studija zaštite okoliša, glavni izvedbeni projekt i sama realizacija.
"Rokovi koje želimo postići su svakako najkasnije kraj 2018., odnosno početak 2019. godine za prijavu projekta i pokušat ćemo biti potpuno spremni“, istaknuo je Čačić.
Kolar je rekao kako su u Krapinsko-zagorskoj županiji imali sreću da je pokrenut projekt elektrifikacije pruge od Zaprešića do Zaboka.
"Radovi bi trebali početi tijekom ljeta iduće godine, a završiti negdje u prvoj polovici 2021. godine. Povezivanje Međimurske, Varaždinske i Krapinsko-zagorske županije sa Zagrebom s ovakvom brzom elektrificiranom prugom je od ogromnog značaja, prije svega za razvoj gospodarstva, za mobilnost ljudi“, istaknuo je Kolar.
>>> EU podupire sufinanciranje željezničke pruge Zaprešić-Zabok
Posavec je podsjetio da kroz Međimursku županiju prolazi najstarija pruga u Hrvatskoj, izgrađena 1860. godine.
"Željeznica je dio naše tradicije. Mnogi učenici i radnici koriste danas vlakove za odlazak u Zagreb i doista je neshvatljivo zašto treba vlaku više od tri sata do Zagreba“, istaknuo je međimurski župan.
Član Uprave HŽ Infrastrukture Nikola Ljuban rekao je kako je potpisivanje tog sporazuma prvi korak prema toliko željenoj modernizaciji željeznice.
"U ovu varaždinsku prugu dugo se nije ništa ulagalo, a znamo svi što je ona značila i za gospodarstvo i za ljude ovoga kraja. Nova pruga predviđa puno brži dolazak do Zagreba i, naravno, povezivanje unutar same regije, središta ovih triju županija“, istaknuo je Ljuban.
Na potpisivanju sporazuma bili su i pomoćnik ministra mora, prometa i infrastrukture Alen Gospočić te državna tajnica za promet Nikolina Brnjac, koja je podsjetila da strategije Europske unije predviđaju da ćemo do 2050. godine 50 posto putnika i robe prevoziti željeznicom.
>>> Sindikat strojovođa: Gradimo prugu kojom se nitko neće voziti
"Potpisivanje ovakvog sporazuma puno znači za regiju središnje Hrvatske. Na taj način uvodimo željeznicu na ono mjesto gdje i treba biti, gdje je prepoznata po svim strategijama Europske unije, a to je kao primarni modalitet oblik povezivanja prijevoza putnika i prijevoza tereta", izjavila je državna tajnica te dodala da je ministarstvo trenutačno u pripremi izrade novog Zakona o integriranom prijevozu.
Nova pruga Čakovec–Varaždin–Lepoglava–Zabok trebala bi omogućiti da put od Varaždina do Zagreba traje samo 40 minuta, a od Čakovca do Zagreba manje od 50 minuta.