Kineska delegacija predstavila je danas u muzeju Mimara proljetno izdanje najvećeg i najutjecajnijeg sajma u Kini. Događaj u organizaciji Kineskog ureda za vanjsku trgovinu i konzultantsko-lobističke tvrtke CBBS za cilj je imao predstaviti mogućnosti i prilike koje Cantonski sajam (Canton Fair) nudi hrvatskim gospodarstvenicima zainteresiranima za kinesko tržište. Kako je u pozdravnom govoru rekao Berislav Čižmek, šef CBBS-a, sajmovi su jedan od najboljih načina za povezivanje malih i srednjih poduzetnika i razvoj poslovanja, a Liu Kai, ekonomski i trgovinski savjetnik u Veleposlanstvu NR Kine u Zagrebu, ustvrdio je da sajam u Cantonu predstavlja izvrsnu priliku za hrvatske gospodarstvenike.
Da interes s hrvatske strane za suradnju s Kinom postoji potvrdio je potpredsjednik HGK Josip Zaher rekavši da je ured Komore u Šangaju u prvih šest mjeseci od svog otvaranja zaprimio preko stotinu upita, kao i da robna razmjena između dviju zemalja raste (od siječnja do studenog prošle godine iznosila je 1,3 milijarde dolara).
Šef delegacije, Ma Chunzhi izrazio je zadovoljstvo dolaskom u Zagreb i upoznao prisutne s ključnim podacima o sajmu. Cantonski sajam osnovan je 1957., održava se svakog proljeća i jeseni (proljetni će ove godine trajati od 14. travnja do 5. svibnja), a zamišljen je sveobuhvatno i dvosmjerno, što znači da nudi široku paletu različitih roba te priliku za izlazak na kinesko tržište jednako kao i traženje kineskih dobavljača za izvoz iz Kine.
Izložbeni prostor pokriva 1,1 milijun metara kvadratnih, na kojem u prosjeku izlaže oko 25 tisuća izlagača iz Kine i svijeta u 16 kategorija i 51 sektora. Od 2007. sajam ima i Međunarodni paviljon za sve one koji žele ući na kinesko tržište. Do sada je oko deset tisuća stranih kompanija iz preko stotinu zemalja iskoristilo ovu mogućnost izlaganja na sajmu. Ma je naglasio usmjerenost sajma malim i srednjim poduzećima koja žele izaći na globalno tržište, napomenuvši u nekoliko navrata da se na sajmu može tražiti ulaz na kinesko tržište, a ne samo kineske dobavljače. Sajam u Cantonu smatra idealnom platformom za izlagače iz Hrvatske koji žele istražiti kinesko tržište i razviti globalno poslovanje. U zaključku, Ma je sa stotinjak hrvatskih gospodarstvenika podijelio i staru kinesku poslovicu koja kaže da je bolje jednom vidjeti, nego sto puta čuti.