Aktualno
StoryEditor

Predstavljeno prvo izdanje turističkog vodiča Karlovačke županije

03. Kolovoz 2017.

U jednoj od karlovačkih nikad ni približno iskorištenih turističkih atrakcija, starom gradu Dubovcu, u četvrtak je u prisustvu gradonačelnika Damira Mandića i župana Karlovačke županije Damira Jelića na prigodnoj presici javnosti predstavljeno prvo izdanje turističkog vodiča Karlovačke županije.

U ovaj "projekt" papirnate turističke promidžbe turističkih atrakcija Karlovačke županije u nakladi od 15 tisuća primjeraka utrošeno je ukupno 117 tisuća kuna, u čemu je, prema riječima Dine Begić, direktorice Turističke zajednice Karlovačke županije, ukupni zajednički udio turističkih zajednica gradova i općina 42 tisuće kuna, s 40 tisuća kuna "isprsila se" Hrvatska turistička zajednica, dok je ostatak podmirila TZ Karlovačke županije.

>>>Gradsko vijeće Karlovca usvojilo koeficijente za ‘radnike i neradnike’ u upravnim tijelima

Za koncept, dizajn i realizaciju Turističkog vodiča Karlovačke županije angažirana je čakovečka tvrtka Scribo PR, koja je ujedno i izdavač, čiji je koautor Saša Vugrinec kazao kako je ta tvrtka već bila angažirana i u promidžbi projekta "Zeleno srce Hrvatske" za područje Karlovca i Ozlja.

"Prihvatljivi troškovi"

Prema riječima Dine Begić, uvjeti za realizaciju ideje izdavanja ovakve turističke promidžbene brošure nastali su tek kad je u travnju 2017. godine Hrvatska turistička zajednica izdatke za realizaciju tog vodiča priznala kao "prihvatljive troškove" za 2017. godinu, i nakon provedenog natječaja odobrila nedavno i taj  projekt TZ-a Karlovačke županije. Na 115 stranica, po mišljenju Begić, objedinjena je turistička ponuda Karlovačke županije, a u osnovnoj koncepciji zasnovanoj na destinacijskom ključu, turističke zajednice gradova Karlovca, Duge Rese, Ogulina, Ozlja i Slunja, te općine Rakovice dobile su po šest stranica za predstavljanje onoga što one same smatraju svojim najatraktivnijim adutima za privlačenje turista.

>>>Slapić: Kamp koji je narastao do granica održivosti

Kako bi se izbjeglo moguće pitanje je li to baš pravedan kriterij, u nastavku brošure autori su se raspršili Karlovačkom županijom u tematskim cjelinama u kojima se po tom ključu bave ponudom kao što su "48 sati istraživanja", Putevima povijesti, Za prave gurmane, Na dva kotača, Nordijsko hodanje, Planinarenje, Prateći rijeke, Obiteljska avantura, Fotolov, Ribolov, Lov i Vjerski turizam, dok je obećavajuće poglavlje Mitovi i legende svedeno tek na dvije stranice...

Objašnjavajući da je u ovom formatu nemoguće bilo pobrojiti doista sve zanimljive ponude iz raznih kategorija, Saša Vugrinec dodao je da se mnoštvo informacija može dobiti skeniranjem QR koda na stranicama svake pojedine tematske cjeline.

Sve bolja suradnja i koordinacija privatnog sektora

Hvaleći ideju izdavanja brošure, koja će se dijeliti ionako već pristiglim gostima, dakle onima koji su već i prije izdavanja vodiča donijeli odluku doći ili barem zastati u prolazu kroz Karlovačku županiju, Dina Begić istaknula je sve bolju suradnju i koordinaciju privatnog sektora u kreiranju turističke ponude s javnim sektorom koji je prepoznao važnost uređenja lokalne infrastrukture za funkcioniranje i razvoj turizma, te ulogu turističkih zajednica u koordinaciji i promidžbi lokalnih vrijednosti u kontekstu turističke uporabne vrijednosti i doprinosa stvaranju prepoznatljivog turističkog identiteta.

>>>FOTO: Mnogo je nerazjašnjenih detalja u provedbi programa ‘Zaželi’

Župan Damir Jelić posebno je pohvalio načelnika Općine Rakovica Franju Franjkovića za aktivno zalaganje u njegovom sedmom načelničkom mandatu za razvoj tamošnje rekordne kontinentalne turističke "žetve". Zahvaljujući blizini Nacionalnog parka Plitvičkih jezera, općina Rakovica za sad još uspješno ugošćuje svoje turiste, unatoč golemim i godinama neriješenim problemima s deficitarnom opskrbom pitkom vodom na ilegalan način iz jezera Kozjak, te neriješenim civilizacijskim pitanjem odvodnje i tretmana otpadnih voda.

Uspoređujući odnos lokalne uprave prema turizmu, Jelić je kazao da za razliku od Dubrovčana, koji su mu kazali da se njima "turizam događa", Karlovac i Karlovačka županija ovakvim objedinjavanjima turističkih strategija nastoji izbjeći "događanje turizma", već želi turizmom i njegovim razvojem na svojem području upravljati. Da se stvari kreću željenim smjerom, Jelić je ilustrirao podatkom po kojem u odnosu na rast turističkog prometa za 23 posto na razini Hrvatske stoji rast od 28 posto u Karlovačkoj županiji u odnosu na prvih sedam mjeseci prošle godine, u čemu je poseban značaj broja dolazaka i noćenja evidentiranih u općini Rakovica.

22. studeni 2024 10:25