Europski sud je donio odluku da bi Uber trebao biti uređen kao transportno poduzeće, što predstavlja svojevrsni presedan rastućoj gig ekonomiji. Naime, ovo je prva presuda Europskog suda o tome kako bi jedna takva aplikacija kao što je Uber trebala biti klasificirana, javlja Bloomberg.
Sud je u srijedu donio odluku da najvrjedniji svjetski startup treba biti reguliran kao nuditelj usluga prijevoza s obzirom na to da vozači nisu profesionalci, te koriste vlastita vozila.
>>>Butković: legaliziramo Uber; Taksisti: nacrt je pod utjecajem određenih lobista i vodi u anarhiju
Uber na ovu odluku ne može uložiti žalbu, a sama odluka prvi put u povijesti klasificira povezivanje ljudi putem aplikacije s ne-profesionalnim vozačima kao sastavni dio pružanja usluge prijevoza, te odbacuje tvrdnje Ubera da su takve usluge isključivo digitalne. U Uberu, naime, tvrde kako njihova platforma povezuje korisnike s nezavisnim vozačima, te da nisu prijevoznička tvrtka koja bi trebala slijediti ista pravila kao taksisti.
>>>Uber pod istragom nakon priznanja o hakiranim podacima 57 milijuna korisnika
Uber u svom priopćenju navodi da ova presuda neće promijeniti stvari u većini Europskih zemalja u kojima posluju prema Zakonu o prijevozu, međutim milijuni Europljana, kako tvrde, i dalje su spriječeni koristiti aplikacije poput Uberove. Također, u priopćenju su najavili nastavak pregovora s velikim brojem europskih gradova kako bi riješili taj problem.
Uberov poslovni model nije jedini koji ima problema s regulatornim tijelima. U Parizu se regulatori obrušavaju na Airbnb, čije su usluge iznajmljivanja nekretnina suočene s tužbama od raznih hotela, dok u Velikoj Britaniji slične probleme ima Deliveroo koji nudi uslugu dostave hrane.
>>>Kvartalni gubitak Ubera porastao na 1,46 milijardi dolara
U međuvremenu Uber kontinuirano gubi prihode zbog porasta konkurencije kao što su Lyft u SAD-u i Didi Chuxing u Aziji.