Jedan od sedam ljudi na svijetu svakodnevno koristi aplikaciju za razmjenu poruka WhatsApp, prema nedavnom postu na blogu tvrtke. Milijardu ljudi dnevno šalju poruke svojim prijateljima i obitelji putem usluge koja stalno dobiva nove korisnike, a taj je rast u oštroj suprotnosti Twitteru, koji u prošlom tromjesečju nije dodao nove korisnike, već ih je izgubio dva milijuna u SAD-u.
WhatsApp i Twitter ne predstavljaju samo suprotne krivulje rasta; Oni su polarne suprotnosti poruka. Twitter je javan, a WhatsApp privatan. Twitter ima ogroman problem sa sigurnošću, dok je WhatsAppu privatnost i sigurnost temelj poslovanja te je sada jasnije nego ikada da su ljudi napravili svoj izbor.
>>>Štit privatnosti: pravnice savjetuju kako se zaštiti kod iznošenja osobnih podataka u SAD
Andrew Crocker, odvjetnik u zakladi Electronic Frontier, kaže da eksplozivna popularnost WhatsApp-a i drugih aplikacija koje koriste enkripciju za prijenos podatka pokazuje koliko ljudi želi privatnost. To je snažan kontrast u odnosu na prijašnje godine, kada je privatnost gotovo izumrla.
U 2014. godini, naslovi poput: "Privatnost je mrtva", bili su posvuda. Forbes je izjavio da ne samo da je mrtva, već smo svi mi koji smo koristili društvene mreže, ti koji su je ubili.
Danas u 2017. godini, WhatsApp i Snapchat postali su glavni čuvari naše privatnosti, a također je povećana popularnost među roditeljima koji sve više koriste WhatsApp kako bi sigurno dijelili fotografije svoje djece ili privatno razmijenili savjete o roditeljstvu.
>>>Kako ne kompromitirati privatnost na internetu
- Uspjeh WhatsApp-a pokazuje da postoji velika potražnja za upotrebljivom i sigurnom privatnom razmjenom poruka, kaže Crocker.
S druge strane, veliki problem kod Twittera je to što većina ljudi ne shvaća njegovu stvarnu svrhu. Jedna od najvećih snaga Twittera je u pasivnom otkriću vijesti, ali platforma nije uspjela prenijeti tu poruku skepticima. Njegova najveća mana i dalje je nemogućnost da zaštititi svoje korisnike od uznemiravanja ili zlostavljanja.
Popularnost WhatsAppa govori o globalnoj želji da se privatno komunicira u digitalnom svijetu, a pad Twittera pokazuje snaženje svijesti o dijeljenju svojih privatnih stvari s ostatkom svijeta, rezimira Wired.