Aktualno
StoryEditor

Renault-Nissan s kineskim partnerom uskače u utrku razvoja električnih automobila

29. Kolovoz 2017.

Francuski proizvođač automobila Renault i njegov partner Nissan planiraju u Kini udružiti snage s grupacijom Dongfeng Motor na zajedničkom projektu projektiranja i proizvodnje električnih automobila.

Proizvođači automobila nastoje profitirati na skoku potražnje za električnim automobilima na najvećem svjetskom tržištu automobila a realizaciju planova dodatno je ubrzalo očekivano uvođenje kvota o udjelu električnih vozila u ukupnoj prodaji od iduće godine.

>>>HEP otvorio punionicu električnih vozila u Otočcu

Očekuje se da će Peking u novim kvotama za električna vozila koje će stupiti na snagu već iduće godine odrediti da udio električnih i hibridnih automobila u ukupnoj prodaji pojedinih proizvođača mora iznositi minimalno osam posto, da bi 2019, godine taj udio porastao na 10 a 2020. godine na 12 posto.

Pod utjecajem takvih očekivanja Ford Motor izvijestio je ovog mjeseca da razmatra zajedničko ulaganje s kineskim Anhui Zotye Automobileom radi proizvodnje električnih vozila u Kini pod novim brendom.

Tesla, Daimler AG i General Motors već su ranije objavili planove za proizvodnju električnih vozila u Kini, čije vlasti žele da električni i hibridni automobili do 2025. godine čine najmanje petinu ukupne prodaje automobila.

Zajedničko ulaganje Renault-Nissana i njihovog kineskog partnera nazvano je GT New Energy Automotive, pri čemu će udio francuske i japanske kompanije iznositi po 25 posto a polovina će biti u vlasništvu Dongfenga, stoji u priopćenju Nissana i Renaulta od utorka.

Po njihovim navodima, eGT će projektirati novo električno vozilo na platformi Renault-Nissanovih luksuznih sportskih terenaca.

- Pokretanje novog zajedničkog ulaganja s Dongfengom potvrđuje našu zajedničku posvećenost razvoju konkurentnih električnih vozila za kinesko tržište, kazao je čelnik i izvršni direktor Renault-Nissana Carlos Ghosn.

Detalji o financijskim obavezama ulagača i rokovi izlaska na tržište nisu navedeni. Dongfeng već ima uspostavljen partnerski odnos s Nissanom u Kini.

>>>ING: Apsolutna dominacija električnih automobila u EU do 2035. godine

I Nissan i Renault već proizvode električne automobile. Otkako je lansiran 2010. godine, Nissanov Leaf postao je najprodavaniji električni automobil na svijetu. Renault je pak s prodajom modela Zoe krenuo 2012. godine.

Kina mijenja pravila igre za globalne automobilske kompanije, mnoge među kojima su se donedavno opirale značajnijem pomaku prema električnim vozilima. Kinesko tržište ima snažan potencijal za rast, poduprt snažnom regulativnom potporom automobilima na čišću energiju.

23. studeni 2024 01:53