Aktualno
StoryEditor

Rogović Lekić: Samo 10 posto hrvatskog tržišta pokriveno je brokerima u osiguranju

18. Rujan 2018.

Okrugli stol EOS matrixa i Lidera nastavljen je izlaganjem Josipe Belić, direktorice Sberbankova Odjela upravljanja rizicima građana, koja je pojasnila kako banke upravljaju naplatom potraživanja.

- Prvi korak je segmentacija klijenata, odnosno grupiranje klijenata po nekom ključu (geografskom, privatna/pravna osoba) na temelju kojeg se prelazi na izradu strategije naplate. Zatim slijede same aktivnosti naplate i u konačnici praćenje uspješnosti naplate. Aktivnosti naplate su SMS i telefonski kontakti da se klijenta podsjeti na obavezu plaćanja. Zatim slijede obavijesti i opomene, pa aktiviranje instrumenata osiguranja, kao što je blokada. Nadalje, banka ima opciju restrukturiranja duga, a postoji i mogućnost ulaska u vlasničku strukturu ili posjed kroz opcije debt-to-asset i debt-to-swap. Preostale dvije opcije su prisilna naplata, odnosno ovrha, ili prodaja potraživanja.

- Sberbanka je aktivna u prodaji potraživanja. Potraživanja prodajemo tek kada ustvrdimo da smo učinili sve što je u našoj mogućnosti da ih naplatimo, rekla je Belić.

[caption id="attachment_360747" align="aligncenter" width="750"] Josipa Belić, Foto: Ratko Mavar/Lider[/caption]

O ulozi brokera u osiguranju potraživanja govorila je Iva Rogović Lekić, izvršna direktorica tvrtke Link Insurance Brokers. Rogović Lekić je istaknula da ta tvrtka ima urede u Zagrebu, Zadru, Opatiji i Slatini te da se bavi posredovanjem u osiguranju i reosiguranju, Link nije osiguratelj već je uloga brokera savjetodavna i broker ne prodaje osiguranje.

– Jedini smo kanal distribucije osiguranja koji je dužan zastupati interese klijenta. Broker je posrednik između osiguranika i tržišta osiguranja i reosiguranja. Kreiramo osigurateljne programe za pravne osobe, a dio portfelja čine i pravne osobe koje se bave proizvodnjom. Zajedno s klijentom definiramo njegovu izloženost i taj rizik prenosimo na osiguravajuće društvo te aktivno sudjelujemo u procesu asistiranja pri odštetnim zahtjevima naslovljenim na društvo za osiguranje, sve do same isplate osigurnine.  Idealan položaj brokera u idealnom društvu, a kako je to uobičajeno na međunarodnom tržištu osiguranja, je da je broker točka uporišta kod kreiranja osigurateljnih pokrića koja bi zaštitila i financijske institucije kao one koji plasiraju financiranje i klijenta s druge strane te da sve skupa bude adekvatno osigurano u osiguravajućem društvu. Link Insurance Brokers intenzivno se bavi kreiranjem osigurateljnog pokrića za klijente kojima je potrebno osiguranje potraživanja, moguće je osigurati domaća i izvozna potraživanja, cjelokupni prihod, ključne kupce itd. U Hrvatskoj je samo 10% tržišta pokriveno brokerima, dok se na međunarodnom tržištu ovaj broj penje na preko 90% te je vani stoga nezamislivo da pravna osoba sama i bez angažmana brokera ugovara svoje osigurateljno pokriće, kazala je Rogović Lekić.

Okrugli stol je završio radionicama o osiguranju potraživanja na primjeru kompanije Klimaoprema (HKO), kojom je moderirao Nikola Mustapić, član Uprave Klimaopreme, te strategijom utjecanja na druge (NLP Hrvatska) čiji je moderator bio Saša Tenodi, licencirani trener NLP-a i vlasnik platforme NLP Hrvatska.

Pišu: Kata Pranić i Ivan Ivanović


Pratite Lider na društvenim mrežama [mks_social icon="facebook" size="48" style="square" url="https://www.facebook.com/lider10media/" target="_blank"][mks_social icon="linkedin" size="48" style="square" url="https://www.linkedin.com/company/lider-press-dd/" target="_blank"][mks_social icon="twitter" size="48" style="square" url="https://twitter.com/lider_press" target="_blank"][mks_social icon="instagram" size="48" style="square" url="https://www.instagram.com/lider.media/" target="_blank"]

 


 

23. studeni 2024 00:54