Konačni prijedlozi zakona o reviziji te o izmjenama Zakona o posebnom porezu na motorna vozila teme su kojima će se u utorak baviti Hrvatski sabor koji za desetak dana, točnije 15. prosinca završava redovito jesensko zasjedanje.
Novi zakon o reviziji, koji se donosi u redovitoj proceduri, dakle u dva čitanja, predviđa da će nadležno tijelo za nadzor revizorskih društava i ovlaštenih revizora postati Ministarstvo financija, Odbor za javni nadzor revizije prestat će s radom, a Hrvatska revizorska komora više neće imati nadzornu ulogu.
>>>Stručnjaci: Nove trošarine favoriziraju rabljena vozila, imat ćemo ‘groblje na cestama’
Između dvaju saborskih čitanja predloženi je zakon doživio određene promjene, pa je sada propisana obveza ugovaranja zakonske revizije s najmanje dva međusobno neovisna revizorska društva za subjekte od javnog interesa koji su, sukladno zakonskim kriterijima, prepoznati kao subjekti od sistemske važnosti. To su, dakle, subjekti koji zapošljavaju prosječno više od 5000 radnika tijekom poslovne godine i imaju aktivu veću od 5 milijardi kuna na zadnji dan poslovne godine.
Postroženi su zahtjevi o resursima potrebnim za obavljanje revizije, propisano je da ovlašteni revizor može biti u radnom odnosu samo s jednim revizorskim društvom, do sada su revizori uz dopuštenje poslodavca mogli raditi na više mjesta.
>>> Od Nove godine jeftinija rabljena vozila
Revizorska društva koja obavljaju zakonsku reviziju subjekata od javnog interesa moraju imati najmanje tri zaposlena ovlaštena revizora u punom radnom vremenu, umjesto dosadašnja dva, bez specificiranja punog radnog vremena.
Izmjene Zakona o posebnom porezu na motorna vozila, za koje Vlada od Sabora traži hitnu proceduru, od iduće bi godine trebala pojeftiniti rabljena vozila. Naime, tim se izmjenama predlaže posebni porez (trošarinu) na stjecanje rabljenih vozila, zamijeniti upravnom pristojbom koja će se plaćati kod registracije, a koja će od 1. siječnja 2018. biti 50 posto niža u odnosu na sadašnju trošarinu.
Upravna će se pristojba plaćati u tijelu nadležnom za registraciju vozila (stanica za tehnički pregled), obračunavat će se temeljem starosti vozila, odnosno godine proizvodnje i snage motora, a visina će joj se odrediti posebnom uredbom, koja se tek treba donijeti.