Želimo li zaista holistički razmišljati o sebi, ali i našim poslovnim okruženjima uvijek možemo primjenjivati gotovo identične principe. Prije bilo koje promjene nužno je odgovoriti na pitanje ZAŠTO nešto radimo. To pitanje definirat će i kako to radimo i što točno radimo. No, ne znamo li ZAŠTO onda je sasvim svejedno koje strategije i taktike izabrali. Ovaj jednostavan model provući ćemo kroz dvije različite razine – osobnu i poslovnu.
Usklađujemo li poslovni smisao, vrijednosti i ponašanje u odnosu na unutarnje i vanjsko lice organizacije nužno je paziti doslovno na sve, od organizacijske klime i kulture do svake interakcije s pojedinačnim klijentom. Smisao i identitet naše organizacije eksterno ćemo komunicirati izjavama, strateškim partnerstvima, društvenom odgovornosti. Međutim, interno to moramo osjetiti u organizacijskoj klimi, razumijevanju između različitih dijelova tvrtke ili organizacije i posvećenosti istom cilju.
Kad govorimo o vrijednostima to je još vidljivije. Nijedna organizacija ne može interno njegovati jedne, a eksterno druge vrijednosti i uvjerenja. Lojalnost zaposlenika uvijek će se osjetiti i na lojalnosti klijenata i obrnuto. Nema varanja i prijetvornosti ili barem nema dugoročnog prikrivanja osnovne namjere. Isto je i s ponašanjem.
To kako ljudi interno surađuju, o čemu pričaju i kako se međusobno ponašaju jasno će se reflektirati u ponašanje na tržištu, interakciju s drugim eksternim javnostima i realizaciji usluge. Ako se interna klima prati, unapređuje i poboljšava, eksterna nagrada će doći sama po sebi. I to ne treba posebno argumentirati.
No što se događa kad ovo primijenimo na osobnu razinu, ako smo uopće spremni za nešto takvo. Izražavamo li naš bazični identitet zaista i u okolini u kojoj živimo? Odražava li naše ponašanje naše stavove i uvjerenja? Ponašamo li se jednako pažljivo, susretljivo i prijateljski sami prema sebi kao i prema drugima? Imamo li jedno lice za druge i jedno koje dnevno pozdravljamo u ogledalu? Baš kao što neusklađene tvrtke i organizacije ne mogu ozbiljno razvijati svoj brend, ne možete ni vi osobno. Uskladite svoja lica jer je to prvi korak ka uspješnoj karijeri i zadovoljstvu.
Autorica Male škole komuniciranja Melita Pavlek savjetnica je za komuniciranje i NLP Leadership stručnjak.