Iako mnogi odrasli pri spomenu novih tehnologija zabrinuto odmahuju glavom, današnjoj je djeci i mladima život bez njih nezamisliv. Da korištenje takve tehnologije nije samo izvor zabave i ima loše strane, pokazuje i najnoviji primjer iz jedne bečke škole. Zahvaljujući malenom robotu koji je škola uspjela nabaviti sredstvima i europskih fondova, Dominik, dječak koji boluje od raka, nastavu može pratiti od kuće i u stvarnom vremenu komunicirati s prijateljima iz razreda.
Na Dominikovom je tabletu instaliran program koji dječaku omogućuje da upravlja robotom koji se nalazi u učionici. Korištenje robota Dominiku ne omogućuje samo da prati što se događa na satu, nego i da se javi za riječ. Robot to signalizira lampicom koja treperi.
Dominikova učiteljica, Sylvia Wulz, ističe da rad s robotom jako dobro funkcionira. Čim Dominik poželi nešto reći ili pročitati, robot to pokaže. Ako učiteljica ne primijeti znak, ostala joj djeca to odmah kažu i ona uključuje Dominika u razgovor.
Robot je proizvod norveškog startup poduzeća „No Isolation“ koje digitalizaciju vidi kao mogućnost za ljude s otežanim kretanjem i drugim kroničnim bolestima.
Procjenjuje se da u Austriji trenutno živi 190.000 kronično oboljele djece koja dosta vremena provode kod kuće ili u zdravstvenim ustanovama. Zbog toga ne samo da propuštaju školsko gradivo, nego gube i kontakt sa svojim vršnjacima.
https://www.youtube.com/watch?v=DINYqYE7joU
Svrha robota je kronično oboljeloj djeci i mladima omogućiti održavanje socijalnih kontakata i pružiti pomoć pri učenju.
U Beču se za sada primjenjuje samo jedan jedini primjerak ovog robota, a hoće li se njegovo korištenje nakon tromjesečne testne faze nastaviti i proširiti i na ostale škole još je neizvjesno.
Nabava 30 cm veliko robota koji je nazvan AV1 iznosi 3.000 eura, a mjesečno održavanje i osiguranje oko 80 eura.