Četveročlani ‘ad hoc‘ Liderov žiri nakon intenzivnog vozačkog vikenda novoj Mazdi CX-5 jednoglasno je dao ocjenu: Moćno! To vrijedi za ušminkani izgled druge generacije Mazdina paradnog ‘crossovera‘, ali i za suvereno ponašanje na cestama Podravine i Međimurja. Mazda je kao od šale svladala mnoge zavoje. No i na jedinome pravom, strmijem usponu, onome na tzv. Sokolovečkom bregu, CX-5 pokazao je sve prednosti pogona 4x4 koji s 2,2-litrenim dizelskim motorom razvija snagu od 175 konja.
>>>Test: Renault Scenic – Monovolumen s megakotačima može biti i poslovna limunzina
A kad ta impozantna ergela povuče, to se itekako osjeti. Motor, inače vrlo tih i na većim brzinama, s veseljem će dočekati vozačev ‘kickdown‘. Papučica gasa pritisnuta do daske automatski prebacuje u sportski način vožnje, što se i čuje u naglašenom predenju zadovoljna motora, a itekako se osjeti i na ubrzanju, koje je bolje nego što bi se očekivalo od vozila težeg od 1,5 tona (1530 kilograma) – do stotke stigne za 9,5 sekundi (a verzija s ručnim mjenjačem za devet sekundi). A i na brzinama iznad 200 na sat CX-5 ponaša se uvjerljivo i svladava ih s 3800 okretaja. No to je ionako samo pokazna vježba, da vidimo ‘koliko može potegnuti‘ (pokazao je 207 km/h, jedan više od deklariranih maksimalnih 206), a ne za svakodnevnu vožnju.
Lijepi vozače – i kukce
Mnogo je važnije ubrzanje koje na dvosmjernoj cesti glavu čuva. A tu naš CX-5 – na brzinama između 60 i 100 na sat – sasvim lijepo ‘lijepi‘ za sjedalo i pretječe sporija vozila s najkraćim mogućim zadržavanjem na lijevoj strani. No CX-5 nema samo ‘ljepilo‘ za sjedala (i poglede), za njega se lijepe i kukci. Nakon samo pedesetak kilometara oštrije vožnje autocestom trebalo je stati na prvoj crpki i ostrugati prljavštinu s vjetrobranskog stakla. Automobil tih performansi (i cijene) ipak bi trebao imati moćnije metlice brisača.
https://www.youtube.com/watch?v=N4wgUBcdyqY
Mlađi vozači imali su na početku malo problema s dimenzijama automobila kakav još nisu vozili (dužina 455 cm, a posebno im je bila problematična širina od 184 cm). No brzo su se prilagodili i otkrili gdje je rub ceste. Uostalom, na gaženje crta i ‘bježanje‘ iz traka ova Mazda ionako sama diskretno upozorava vozača vibriranjem upravljača. Dimenzije nisu problem ni pri parkiranju. Naravno da CX-5 ne može stati ondje gdje se može ugurati Smart, ali osam senzora odlično upozorava dokle se smije micati vozilo naprijed, natrag i s boka. Još nisam naišao na sustav koji bi bio tako precizan – doslovno na milimetar! A tu je i kamera za vožnju unatrag koja u kompletu s upozorenjem na vozila u mrtvom kutu izostavlja potrebu za osvrtanjem pa vozač ne dolazi u opasnost da ga u ‘rikvercu‘ ili pri mijenjanja traka i osvrtanja nešto ‘presiječe‘ u vratu.
Testni model – najjači, s najbogatijim paketom opreme Revolution top i najvišom cijenom – ima još niz serijskih dodataka: 19-inčni aluminijski naplaci; audiosustav Bose s deset zvučnika koji su diskretno ugrađeni, da se ne vide, nego da se čuju; sustav otključavanja vozila bez ključa, prilagodljiva LED prednja svjetla… Komforu pridonose kožnata sjedala (grijana su i stražnja, a prednja se mogu električno namjestiti i za najzahtjevnije vozače – od ‘autobusne‘ visine za one koje muče ko ljena do sportskog zavaljivanja, s memorijama položaja). Sigurnosti pridonose prilagodljivi radarski tempomat, s pomoću kojeg na autocesti možete bezbrižno voziti bez noge na gasu i bez obzira na brzinu vozila ispred, te projekcijski zaslon ‘head-up‘ na kojemu vozač na vjetrobranskom staklu vidi sve važne podatke o vožnji: od brzine, trenutačne potrošnje i prometnih ograničenja do upozorenja o gaženju crte i mininavigacije koja se detaljno prikazuje na središnjem zaslonu.
Zaslon u dosegu očiju
Poznavatelje tog modela zanimat će koji su noviteti uneseni nakon pet godina. Dizajneri u Hiroshimi spuštanjem za tri centimetra postigli su aerodinamičniji izgled koji dodatno pojačavaju sužena prednja LED i stražnja svjetla. Ubačeni su i neki kromirani detalji. Sve to daje dojam većih dimenzija, ali one su ostale gotovo iste. Pa i nije bilo potrebe za dodatnim centimetrima jer mjesta ima dovoljno i naprijed, a i na stražnjoj klupi, kao i u prtljažniku (506/1620 litara). Minimalne su i promjene u interijeru. Uz neke detalje ključno je dizanje sedmoinčnog zaslona na vrh instrumentne ploče, što nam se učinilo vrlo praktičnim jer nismo osjetili da se preglednost smanjila, ali zaslon je bliži oku i ne treba previše skretati pogled s ceste. No CX-5 zahtijeva organiziranost. Naime, navigacijski uređaj vozač ionako ne može namještati u vožnji zbog sigurnosnih razloga iako postoji mogućnost izmjena HMI komanderom na upravljaču, ali zaslon je u vožnji zaključan i za suvozača, zbog čega se za promjenu plana putovanja automobil u praksi mora zaustaviti.
https://www.youtube.com/watch?v=gmtufMIOBAs
Nova Mazda CX-5 nudi se u čak dvadeset verzija. Ponuđena su dva motora: dvolitreni benzinac koji razvija 160 ili 165 konjskih snaga i 2,2-litreni dizelaš sa snagom od 150 ili 175 konja. Sve to u verzijama s ručnim ili automatskim šestostupanjskim mjenjačem i pet paketa opreme. Osnovni model CX-5 G165 Emotion stoji 206 tisuća kuna, a najopremljeniji i ‘najnabrijaniji‘, model CX-5 CD175 AWD AT Revolution Top, 353 tisuće kuna. Testni model s doplatama za, među ostalim, metalik boju i karticom za navigaciju sa softverom i kartama stoji 366 tisuća.
Iako potrošnja u toj kategoriji nije presudan razlog za kupnju ili protiv nje, CX-5 ponaša se racionalno. Deklarirana mu je potrošnja od 5,8 litara dizela na stotinu kilometara mješovite vožnje (u verziji s ručnim mjenjačem to je 5,4 litre). Nakon prijeđenih 600 kilometara uglavnom oštrije vožnje imali smo prosječnu potrošnju od 7,8 litara. Sve u svemu, Mazda s novim CX-5 pretendira na vodeće mjesto u klasi. Kada dođete na poslovni sastanak, zasigurno ćete ostaviti jak dojam izlaskom iz tako moćnog automobila koji, osim toga, može odlično poslužiti i za veću obitelj.