Alca Zagreb, jedan od većih distributera robe široke potrošnje, kupila je tvrtku Tardi, najvećega domaćeg distibutera profesionalnih higijenskih sustava.
Osnivači Tardija Krunoslav Kišak i Alen Krajačić nastavit će se baviti proizvodnjom papira pod brendom Olalala u tvrtki Delt Papir, koja je do prodaje distribucijskog dijela poslovanja bila u sklopu grupe Tardi. - Od osnivanja Tardija naša težnja je bila proizvoditi, ne samo trgovati. Proizvodnju salveta pokrenuli smo 2004. godine, a 2008. godine akvirirali smo Delt papir, koji je u to vrijeme tehnološki zaostajao za modernom proizvodnjom kakvu danas imamo. Akumulaciju kapitala koju smo imali u Tardiju iskoristili smo za moderniziranje proizvodnih procesa i proizvodnih linija te danas postali važan igrač na tržištu. Naša odluka da Alca Zagreb bude kupac bila je logična jer smo se s njom susretali na tržištu kao konkurenti, ali smo uvijek imali korektne odnose. Željeli smo da s novim vlasnicima Tardija ne izgubimo jedan od bitnih prodajnih kanala za Delt papir, a znali smo da je preduvjet za to da imamo pouzdanog partnera. Tako da je ukratko ovo ‘win-win deal’ - kaže Kišak.
Alca, iz koje nije stigao nikakav komentar te akvizicije, sada je fokusirana na razvoj tržišta, a Kišak i Krajačić će se s Delt papirom jače fokusirati na proizvodnju papira, u kojoj ostvaruju sve bolje rezultate. Alca Zagreb dio je Alca Grupe, regionalnog distributera sa sjedištem u Klagenfurtu, a tom je akvizicijom ojačala poziciju u B2B segmentu, koji joj je dosad bio manji dio poslovanja. Alca je akvizicijom Tardija dobila brendove koje dosad nije imala i efekt ekonomije obujma, tako da sada može profitabilno držati veće zalihe robe i pružati mnogo bolju uslugu kupcu. Spajanjem tih dvaju poslovanja stvorio se relevantan igrač prisutan na cijelom tržištu i koji može zadovoljiti sve zahtjeve modernog ugostiteljstva i proizvodnje, a na taj je način zatvoren i ulazak na tržište vešim stranim igračima jer je Alca sada postala uvjerljivi lider u distribuciji profesionalnih higijenskih sustava i opreme (sanitarni držači i potrošni materijal, kao što su papirnati ruènici, toaletni papir, tekući sapun i sredstva za čišćenje).
Tardi je osnovan 1994., a od tada je razvio mrežu distributivnih centara po cijeloj Hrvatskoj, koja sada uključuje 8 centara. Ukupno ima oko osam tisuća kupaca, a među većim klijentima su mu hoteli i restorani (HoReCa), veliki trgovački lanci i centri, javne institucije, posebno bolnice. Brendovi koje je Alca dobila preuzimanjem Tardija su Kimberly Clark, Tork, TC, Columbus, Kiehl, Becker Chemie itd. Prema podacima iz Liderove publikacije ‘1000 najvećih‘, Alca Zagreb je u 2011. imala 846 zaposlenih i ostvarila je prihod od 900 milijuna kuna (smanjenje od 6,5 posto) te neto dobit od 15,3 milijuna kuna (pad 35,6 posto). Tardi je imao 85 zaposlenih te prihod od 102,5 milijuna kuna (+ 10,4 posto) i neto dobit od 2,9milijuna kuna (+ 51 posto).