Dok američki predsjednički kandidati stalno upozoravaju kako je ta zemlja podijeljena na bogate i siromašne, američke zrakoplovne tvrtke otišle su korak dalje u segregaciji ljudi koji imaju jako puno, onih koji imaju dovoljno, oni koji imaju tek toliko i onih koji nemaju ni toliko.
Prema pisanju The Economista, nakon prvog razreda rezerviranog samo za one najdubljeg džepa i poslovnog razreda sa uvjetima dostojnih korporativnih menadžera najvećih svjetskih tvrtki, američke zrakoplovne kompanije sada zdvajaju treba li možda ekonomski razred sjedala u zrakoplovima podijeliti na nekoliko podrazreda.
Prvo je uveden premium ekonomski razred, prema kojem bi se naplaćivalo ono što je dosad bio standard tzv. "legroom", odnosno prostor za normalno sjedenje s primjerenim razmakom za noge između sjedala. Sada je uveden i novi razred "basci economy" ili popularno zadnja klasa sjedećih mjesta u zrakoplovu.
Prva američka zrakoplovna kompanija koja je to uvela je Delta i to potkraj prošle godine, a zadnju klasu sjedala najavile su i tvrtke United i American. Zadnja klasa sjedala u avionu ne znači samo manje mjesta za noge, već i nemogućnsot rezervacije željenog mjesta. Putujete li s obitelji to ukratko znači da nećete sjediti jedno do drugoga, a možete i zaboraviti na mogućnost odjave rezervacije nakon 24 sata od njezine potvrde.
U zrakoplovnim kompanijama se pravdaju kako je ovaj potez bio nužan kako bi se borili sa low cost linijama u SAD-u poput Spirita i Frontiera. No, američka javnost itekako sumnja u te razloge i smatraju kako je ovo samo jedan od razloga da se naplati ono što je dosad bio standard, a kao jedan od argumenata navode prozorčić koji iskače kada na ekranu pokušavate kupiti kartu za zadnju klasu koja vas upozorava što let na takvom mjestu ustvari predstavlja i nudi putniku mogućnost da ipak odabere i plati bolje mjesto.
No, sva ta upozorenja bit će kratkog daha, jer, kako tvrdi The Economist, američke zrakoplovne kompanije su svojim sugrađanima samo dale ono što su tražili.