Poslovna scena
StoryEditor

Hrvatskim građanima DM i dalje najpoželjniji poslodavac

18. Veljača 2015.
Piše:
lider.media

Već šestu godinu zaredom tvrtka dm-drogerie markt najpoželjniji je poslodavac u Hrvatskoj, pokazuje jedanaesto po redu istraživanje koje je proveo portal MojPosao. U istraživanju o poslodavcu prvog izbora sudjelovalo je gotovo 13.500 ispitanika

Dakle, šestu godinu za redom prvo mjesto zauzela je tvrtka dm-drogerie markt d.o.o. s 12,85% bodova. Lidl d.o.o. nalazi se na drugom mjestu s 2,77% bodova, dok se Muller trgovina Zagreb d.o.o. nalazi na trećem mjestu s 2,54% boda. Ove godine po prvi puta među 20 najatraktivnijih poslodavaca našla se tvrtka Rimac Automobili d.o.o.

Veći skok, u odnosu na prošlu godinu, imala je tvrtka Ikea Hrvatska d.o.o. koja je s prošlogodišnjeg desetog ove godine došla na šesto mjesto. Između desetog i dvadesetog mjesta i ove godine nalaze se tri banke: Zagrebačka banka d.d., PBZ d.d. te Erste&Steiermarkische bank d.d.

S obzirom na demografske karakteristike sudionika istraživanja, najatraktivnija tvrtka za oba spola je dm-drogerie markt d.o.o., iako je žene (17,75%) preferiraju u odnosu na muškarce (6,51%). Muškarcima je na drugom mjestu INA d.d., dok je ženama Muller Trgovina Zagreb d.o.o.

Na cijeni‘ je sigurnost radnog mjesta

Suprotno očekivanjima, visina plaće nije presudan faktor privlačnosti nekog poslodavca, ovaj faktor atraktivnosti nalazi se tek na petom mjestu. Kao presudni čimbenik atraktivnosti petina ispitanika (21%) izdvojila je sigurnost radnog mjesta.

Na drugom mjestu nalaze se harmonični odnosi koje je 17% ispitanika ocijenilo kao presudan faktor. Prilika za napredak u struci presudan je faktor atraktivnosti za 15% ispitanika, a socijalna odgovornost poslodavca za njih 13%. Najmanje je ispitanika kao presudni faktor atraktivnosti navelo priliku za hijerarhijsko napredovanje, njih svega 7%, a ni imidž u poslovnom svijetu nije se pokazao bitnim (9%).

Većina ispitanika često razmišlja o promjeni poslodavca

Neovisno o gospodarskoj krizi i tome što cijene sigurnost radnog mjesta, više od polovice ispitanika (61%) često razmišlja o promjeni poslodavca. Trećina ispitanika (29%) ponekad razmišlja o promjeni radnog mjesta, dok njih svega 10% uopće ne razmišlja o promjeni tvrtke.

Najviše bi ispitanika, njih 37%, htjelo raditi u privatnoj tvrtki u pretežno stranom vlasništvu, 16% ispitanika voljelo bi raditi u državnoj instituciji, a po 15% njih u stranim institucijama te u tvrtkama u državnom vlasništvu. Kao i prošle godine, poražavajuća je činjenica da bi u privatnoj tvrtki u pretežno domaćem vlasništvu htjelo raditi svega 14% ispitanika.

Struktura ispitanika

Nešto više od polovice ispitanika koji su sudjelovali u istraživanju su žene (56%), 44% ispitanika su muškarci. Nešto više od polovice ispitanika (56%) koji su sudjelovali u istraživanju mlađi su od 32 godine. Trećina ispitanika (30%) je u dobi između 33 i 43 godine, a 14% ispitanika ima više od 41 godinu. Polovica ispitanika (49%) trenutno je zaposlena, dok ih je 40% nezaposleno. Svega 7% ispitanika se još školuje. Nešto više od polovice ispitanika (54%) je srednje stručne spreme, dok ih 23% ima visoku stručnu spremu. Više stručne spreme je 16% ispitanika, a 8% ispitanika je ostalih razina obrazovanja.

Gotovo polovica (44%) ispitanika je iz Zagreba ili okolice. Iz Istočne Hrvatske je 15% ispitanika, a po 12% ispitanika je iz Dalmacije i Istre i Kvarnera. Najmanje ispitanika je iz Sjeverne i Središnje Hrvatske (7%, odnosno 10%).

Metodologija

Istraživanje se temelji isključivo na percepciji ispitanika o samim tvrtkama i njihovom slobodnom izboru (u istraživanju nisu unaprijed ponuđeni nazivi tvrtki). Cilj istraživanja je utvrditi koji su poslodavci na hrvatskom tržištu rada najatraktivniji općoj javnosti i zbog čega te istaknuti one koji su najviše napredovali.

Od ispitanika se tražilo da imenuju (redom) tri svoja poslodavca prvog izbora (tj. poslodavca ‘prvog‘, ‘drugog‘ i ‘trećeg‘ izbora). Bodovalo se tako da su poslodavci prvog izbora dobili 3 boda, ‘drugog‘ izbora 2 boda i ‘trećeg‘ izbora 1 bod te se na temelju toga izračunavao ukupan poredak poslodavaca. S ponuđenih osam razloga atraktivnosti i ocjenama: 0 - nemam mišljenje o tome, 1 - nevažan razlog, 2 - malo važan razlog, 3 - važan razlog, 4 - vrlo važan razlog, 5 - presudan faktor; ispitanici su ocjenjivali svaki od razloga atraktivnosti poslodavca kojeg su naveli kao poslodavca svog prvog izbora.

22. studeni 2024 17:05