Poslovna scena
StoryEditor

Hrvoje Hribar: Potrebno je povezati filmsku i gaming industriju kako bi omogućili njihovo bolje financiranje

22. Listopad 2015.

Da filmaši i gameri mogu ići zajedno, po prvi puta su pokazali na zajedničkom skupu održanom u Kaptol Centru. Naime, ove dvije kreativne industrije zasad uspješno funkcioniraju odvojeno, a svaka ostvaruje značajne rezultate unutar i izvan Hrvatske.

Kao takve prepoznate su u svojim internim krugovima kako suradnika tako i korisnika.

Ukupni prihod gamerske industrije u svijetu lani je bio preko 85 milijardi dolara, a prema projekcijama, ove godine će ostvariti veći prihod nego filmska industrija. U Hrvatskoj su gameri lani ostvarili 50 milijuna kuna prihoda, a rast im je čak 50 posto na godišnjih razini. Trenutačno u toj industriji radi oko 250 ljudi uz još 200 vanjskih suradnika. A 99,9 posto cijelog poslovanja se izvozi iz Hrvatske.

Iako mnogi misle da je igranje videoigara isključivo namjenjeno momcima, „štreberima“, potpuno su u krivu. Trend u svijeu pokazuje kako sve više i više žena igra igrie. Štoviše, smatra se da ih je više nego muškaraca. Dakle, populacija tržišta na koju ciljaju game developeri je otprilike – od 2 do 72 godine.

Iako je susret bio zamišljen i za gamere i za filmaše, igrači su preuzeli glavnu ulogu.

- Video igre su poseban svijet, one izbacuju čovjeka iz sadašnjeg vremena. Mi filmaši i gameri dijelimo zajednički prostor, ali ne i vrijeme. Na iskušenju smo. Svijet u kojem vrijeme ide jako sporo, kao jedan Matrix, a zove se hrvatski i europski javni prostor. Imamo velikog interesa povezati se i otvoriti prostor, te naći bolje financiranje za razvoj igara kako bi se još i više oslobodila mašta hrvatskih gamera. Polako moramo tražiti točke zajedničke suradnje filmova i igara“, poručio je na otvaranju skupa Hrvoje Hribar - čelni čovjek Hrvatskog audiovidualnog centra.

Svima su poznati filmovi koji su nastali iz videoigara, kao primjerice Tomb Raider i njegova junakinja Lara Croft koju je utjelovila Angelina Jolie, ili igre koje su nastale iz filmova, kao što je primjerice Aladin. No, u Danskoj su počeli „eksperimenti“, odnosno projekti spajanja filma i igara.

No, poučen primjerima dobre prakse – uspješnicama videoigara utemeljenima na filmskim pričama te obrnuto – Program MEDIA 2007 uvodi mogućnost prijave interaktivnih projekata, u razdoblju od 2007. do 2013. godine, s naglaskom na transmediji i crossmediji.

Europa ide korak dalje te spajanjem dvaju potprograma Kultura i MEDIA u Program Kreativna Europa 2014. g. daje mogućnost game developerima da samostalno prijavljuju vlastite projekte u kategoriji potpore razvoju videoigara. Smjernice za razvoj filmskih projekata, naročito onih namijenjenih djeci, ističu mogućnost stjecanja dodatnih automatskih bodova ako se filmski sadržaj proširi na transmediju, odnosno popratne interaktivne sadržaje.

Na okruglom stolu koji se održan u sklopu susreta, upozoreno je kako gaming industrija u Hrvatskoj mora uvoziti ljude koji bi izrađivali igre jer nema dovoljno domaćih developera.

- Broj zaposlenih u gaming industriji rapidno raste, traže se ne samo programeri, nego animatori, grafičari, dizajneri. A ne postoji sveučilišni niti bilo kakav sličan program koji bi stvorio takav kadar. U Češkoj su shvatili koliko je ova industrija bitna. Prije četiri godine uvrstili su jedan ovakav program na sveučilište i sada izbaciju prve diplomante. Hitno je potrebna nekakva vatrogasna mjera kojom će se ljude naučiti raditi - upozorio je Ante Vrdelja, glavni tajnik Udruge hrvatskih game developera. Naime, prije sedam-osam godina, na prste jedne ruke mogao se nabrojati broj tvrtki koji su se bavili izradom videoigara. Sada je na tržištu već više od 40 tvrtki i bit će ih sve više i više. 

22. studeni 2024 14:05