Poslovna scena
StoryEditor

Ne mislim da bi se svi taksisti trebali ujediniti protiv Ubera

06. Kolovoz 2015.
Piše:
lider.media

Grupacija Taxi Cammeo u prošlih godinu dana doživjela je velike promjene. Najvažnija dogodila se na čelu kompanije, gdje je poslovanje od Koste Minovskog preuzeo njegov sin Vladimir.

Tvrtka koja je prošla katarzu predstečajne nagodbe sada se širi izvan granica Hrvatske. Prije svega programom Taxi navigator, ali uskoro počinje pružati taksi-usluge u Srbiji i ubrzo zatim u Sloveniji. Mlađi Minovski s oduševljenjem priča o svojoj kompaniji, kojoj je udahnuo novi život. No pred Cammeom, ali i cijelom taksi-scenom novi je izazov. Uber uskoro dolazi, a o pripremama za borbu s njim i planovima s cijelom grupacijom Vladimir je otkrio u intervjuu.

Slijedi novi poremećaji na taksi-tržištu jer je američki Uber najavio svoj dolazak. Jeste li spremni za njega?

– Mora se jedno znati. Cijene u Hrvatskoj, Parizu, Berlinu ili Americi drastično su različite. Svi znamo kako Uber funkcionira, ne plaćate nikome porez, a bitno je reći svima da ćete voziti dva tjedna i tek onda dobiti novac od onih koji su naplatili uslugu bez ikakvog računa pritom kršeći nekoliko zakona koji važe za nas legalne taksiste, a koji smo čekali dvije godine da uđemo u Zagreb. Ne vidim kako bi to moglo zakonski funkcionirati. Toga se ne bojimo jer sve što nude mi već imamo. Gdje god oni dođu, sruše cijenu i to za iznos koji mi kao PDV plaćamo državi. Treba istaknuti da vi kao putnik ne znate tko vas vozi, niste osigurani, a morate i memorirati svoju kreditnu karticu u aplikaciju. Ja prvi, iskreno, to ne bih napravio. Uza sve to nema taksimetra već telefon pomoću GPS-a izračunava cijenu, a to nikako ne može biti točno. To je nešto što ne bi smjelo proći jer onda svi mi koji plaćamo porez i doprinose dobivamo poruku da se može raditi na crno. Nadam se da će im grad i država stati na kraj kao u mnogim drugim državama.

No oni dolaze. Kako ćete se boriti protiv njih?

– Ušle su ogromne investicije, a Google, koji je bio među investitorima, lagano se povlači zbog svih negativnih stvari koje se događaju. Na Youtubeu je mnogo videoisječaka s negativnim iskustvima s Uberom. Tolike su investicije ušle i moraju se širiti i dizati prašinu gdje god se šire. Također ulaze u druge djelatnosti. Ne smatramo ih konkurencijom jer svaka konkurencija koja će raditi prema pravilima prema kojima radimo i mi dobrodošla je. Mislimo da će nas konkurencija natjerati da budemo bolji. Neplaćanjem poreza i zaobilaskom niza zakona šalje se kriva poruka svima. Da biste bili taksi-vozač morate biti kvalificiran vozač, da biste sjeli u vozilo u gradu morate položiti ispit za poznavanje grada, plaćati doprinose i poreze, a s Uberom vas može voziti bilo tko. To je škakljivo. Problem je što bi vožnju koju mi naplatimo 25 kuna Uber mogao naplatiti oko 17 kuna, i kada se odbije njegova provizija, dobivate 10-ak kuna da nekog vozite u privatnom autu i uz to novac dobijete tek za dva tjedna. Mislim da je to neisplativo za svakoga.

Donedavno su vas iz Zagreb Taxija smatrali neprijateljima, a sada biste se mogli ujediniti u borbi protiv treće strane, što predlaže Mirela Holy. Postoji li kakav međusobni kontakt?

– Nikad nismo gledali na Zagreb Taxi kao neprijatelja, više je on nas. Na tržište smo ušli s novim stvarima, unificiranim vozilima, nižom cijenom, a u slučaju Ubera nije tako. Zagreb Taxi bio je prisiljen spustiti cijene, a mora nam i biti zahvalan što smo vratili naviku vožnje taksijem građanima. Nismo imali kontakt s njim i ne mislim da se trebamo svi ujediniti protiv Ubera. Očekujemo da se Grad i državna politika suprotstave dolasku Ubera i da to neće proći zbog zakona. Mi bismo onda mogli zaposliti još 100 vozača i dati im svoju aplikaciju, pa neka voze bez potrebnih dozvola. To nije način.

Cijeli intervju možete pročitati u novom broju tjednika Lider

23. studeni 2024 02:44