Iskorak malih igrača na globalno tržište zvuči logično premda se iz perspektive hrvatskih tvrtki često čini kao uspon na Himalaju. Međutim, globalizacija i tehnološke mogućnosti dokidaju i posljednje izlike. Može se. I mora!
Globalna tvrtka više nije bauk ni za male. I dalje možete biti mala tvrtka sa sjedištem u maloj zemlji, ali tržište može biti cijeli svijet. U novom broju Lidera donosimo deset ključnih koraka koji omogućuju takav globalni zaokret o čemu pišu Matilda Bačelić i Edis Felić.
Donosimo i ekskluzivnu priču Gordane Gelenčer o tome kako Moody’s u petak odlučuje o novoj ocjeni koja bi mogla pasti na razinu Ba2. To je ispodinvesticijski rejting iliti – junk/smeće! A proračun čeka i udarac iz bankarskih krugova. Prvi pravi europski test na stres za četiri najveće banke predviđa da će u dodatne rezervacije za nenaplative plasmane morati izdvojiti gotovo cijelu lanjsku dobit.
Pišemo i o tržištu kave i snacka gdje je Atlantic postao regionalni lider, dok Franck brani Hrvatsku. Ključni je izazov u budućnosti za ta dva lidera odupiranje konkurenciji, posebno Lidlu, koji raste i nema mjesta za njihove proizvode. Pitanje je i hoće li Agrokor nakon preuzimanja Mercatora, zbog partnerstva Todorića i Artukovića, omogućiti Francku bolji regionalni plasman, piše Matilda Bačelić.
U novom broju možete čitati i o Luki Ploče gdje bi izlazak države iz vlasničke strukture mogao potaknuti burzovnu živost, ali je važniji hitan dovršetak novog terminala za rasute terete jer konkurencija ne sjedi prekriženih ruku, što pokazuje i nedavno tursko ulaganje u crnogorsku luku Bar.
Ljubav je najčešći razlog ostanka stranih menadžera u Hrvatskoj: Zoltán Áldott, Helmut Fenzl, Jorn Pedersen, Robert Groeneweg, Jurgis Oniunas i mnogi drugi ovdje su pronašli životne partnerice. O tome kako Hrvatice ‘zarobljavaju‘ menadžere u Hrvatskoj piše Željka Laslavić.
Možete čitati i o tome kako su nakon dvije godine pregovaranja zemlje BRICS-a dogovorile kriterije za osnivanje razvojne banke i fonda za hitno financiranje vrijednog sto milijardi dolara, kao i o Susan Cameron, koja se vratila na čelo Reynoldsa u svibnju, te postigla da ovaj drugi najveći proizvođač duhanskih proizvoda u Americi napokon uspije kupiti svoga izravnog konkurenta, trećeplasirani Lorillard, za 27,4 milijarde dolara.
Novi broj Lidera možete pročitati na iPadu. Aplikaciju s pomoću koje ga možete kupiti skinite OVDJE.. Tiskano izdanje možete kupiti na prodajnim mjestima koja možete pronaći OVDJE.