Posla ima više nego lani, ali ne i novca! To je, u najkraćem, recentni opis poslovanja remontnog brodogradilišta Viktor Lenac. Lenac je, prema izvješćima Uprave, kojoj je na čelu Robert Škifić, lani odradio 66 remontnih poslova, a već u prvom kvartalu ove godine čak 17.
Ostvarenje želja o premašivanju 70 remontnih poslova u ovoj godini stoga je posve izgledno. No cijena ostvarenja tog plana pristanak je na najnižu moguću cijenu.
Ukupni prihodi od remonta brodova, kako se navodi u izvješću za prvi kvartal, iznosili su 29,6 milijuna kuna, što je 30 posto manje nego u istom lanjskom razdoblju. Stvar je u tome što je opseg radova na remontima u ovoj godini bio manji, čime je i prosječna vrijednost prihoda ostvarenih po pojedinom remontu bila tek nešto veća od 220 tisuća eura. Niža vrijednost radova posljedica je nižih prodajnih cijena, na koje Lenac prisiljavaju brodogradilišta u Turskoj, koja u nedostatku novih narudžbi za brodove svoje kapacitete koriste za remonte, te remontno brodogradilište Bijela u Crnoj Gori. U odnosu na Lenac, njihova je prednost povoljnija geografska pozicija, koja im dopušta nuđenje nižih cijena remonta.
Uprava Lenca očekuje da će u ovoj godini broj remonata rasti, ali bez pomaka u cijenama. Procjenjuje se da će financijska iscrpljenost brodara utjecati na reducirane budžete za održavanje flote još nekih šest do 12 mjeseci, nakon čega bi se trebao početi osjećati utjecaj blagog rasta vozarina, koji se počeo događati u drugoj polovici prošle godine. No nešto primjetniji rast cijena remonata ostaje u procjenama tek za iduće godine.
Dobra je vijest da je u zadnje vrijeme poraslo tržište preinaka brodova, ponajprije vezanih uz naftnu i plinsku industriju, obnovljive izvore energije te preinake vezane uz LNG kao gorivo. Stoga su aktivnosti Lenca sada usmjerene na traženje visokovrijednih poslova preinaka, a jedan je već ugovoren potkraj veljače.