Četvrti simpozij Hrvatsko-austrijske gospodarske komore ‘Razvojni prioriteti hrvatskog turizma izvan glavne sezone‘, koji se održava u Poreču u organizaciji Valamara, započeo je oštrim izlaganjem Miroslava Dragičevića.
Predsjednika Uprave Horwath Consultinga Hrvatsku proglasio najsezonalnijom turističkom državom na Mediteranu, a potkrijepio je to brojkom koja pokazuje da su hrvatski hoteli prošle godine bili otvoreni svega 132 dana u godini. Time je želio reći da Hrvatska još nije došla do ozbiljnog restrukturirajućeg i investicijskog buma, bez kojih nema budućnosti, bez obzira na zadovoljavajuće trenutne pokazatelje rasta.- Hrvatska ima 106 tisuća hotelskih kreveta, što je 3,5 puta manje od Portugala, 18 puta manje od Španjolske i 22 puta manje od Francuske. Prosječna zauzetost hrvatskih hotela na godišnjoj razini je 36 posto, onih sa četiri i pet zvjezdica 43 posto, dok se zna da ispod 53 posto nema profitabilnosti. Bez nove infrastrukture i proizvoda, kao i unapređenja sadašnjeg lanca vrijednosti, ovaj model nije dugoročno održiv, istaknuo je Dragičević.
Dodao je da ipak postoji određena doza optimizma, da će se u iduće dvije do tri godine Hrvatska otvoriti novim investitorima te da će doći do promijene u vlasničkim strukturama poduzeća. Naime, turističkom sektoru HBOR je ponudio povoljne kredite s povoljnim kamatama na rok otplate od 17 godina, a nakon smanjenja PDV-a za turizam, od iduće godine taj sektor će imati 40 do 50 milijuna eura ‘gotovine‘ na raspolaganju za nove investicije. Tijekom kongresa očekuju se neke nove ideje i pozitivni praktični primjeri iz hrvatskog i austrijskog iskustva, kako da hrvatski turizam riješi svoju glavnu dilemu, bez koje nema ozbiljnijeg napretka – kako produljiti turističku sezonu.