Istraživanje magazina "Ja Trgovac" i agencije Hendal pokazalo je da u Hrvatskoj 93 posto konzumenata vina više vole domaća vina, a sedam posto njih preferira vina iz inozemstva, objavio je u petak taj magazin.
Ukupno 89,9 posto hrvatskih građana barem ponekad pije vino, četvrtina njih (25,8 posto) vino pije barem jednom tjedno, a samo u posebnim prilikama to čini 23,9 posto domaćih potrošača, pokazalo je istraživanje. Da vino konzumiraju rijetko navelo je 16,2 posto ispitanika, barem jednom mjesečno pije ga njih 14,9 posto, a svaki dan ga konzumira 9,1 posto sudionika istraživanja.
Pritom je crno vino popularnije među konzumentima vina s 55,2 posto udjela, bijelo vino preferira njih 41,1 posto, a rose je najčešći izbor za 3,8 posto konzumenata.
"Malo je kategorija u kojima se potrošački etnocentrizam tako jasno očituje kao u vinu. Naime, čak 93 posto konzumenata vina ističe kako više vole domaća vina, a samo sedam posto njih svoj je glas dalo vinima koja dolaze iz inozemstva", istaknuo je glavni urednik magazina "Ja Trgovac" Goran Pavlović.
Podijeli li se Hrvatska na vinske regije, Dalmacija ima malu prednost pred Slavonijom i Istrom. Naime, da najviše vole piti vino koje dolazi iz Dalmacije navodi trećina konzumenata (33,1 posto), dok su slavonska vina najdraža za njih 24,6 posto, a istarska za 23 posto konzumenata. Potom dolazi Hrvatsko zagorje s 14,6 posto, dok je na začelju Moslavina s 4,7 posto udjela.
Najveći dio ispitanika, njih ukupno 62,1 posto vino kupuje u trgovini, a njih 30,2 posto kod vinara u rinfuzi. U vinoteci, pak, vino kupuje 7,7 posto konzumenata, pokazalo je istraživanje.