Hrvatske putničke agencije udružene u Udrugu hrvatskih putničkih agencija (UHPA) lani su ostvarile promet od gotovo tri milijarde kuna, a više od jedne trećine hrvatskog turističkog prometa ostvaruje se iz organiziranih putovanja, podaci su s Dana UHPA-e, koji su u četvrtak počeli u Crikvenici.
Godišnji susret „Dani UHPA-e“ okupit će do 24. ožujka oko 150 sudionika, među kojima su predstavnici turističkih agencija, Ministarstva turizma, Hrvatske turističke zajednice (HTZ), Hrvatske gospodarske komore (HGK) i drugi.
>>> UHPA dodijelila ISO certifikate za četrdeset putničkih agencija u Hrvatskoj
Predsjednik UHPA-e Tomislav Fain rekao je da UHPA ima 207 redovnih članova, tj. agencija te još 107 pridruženih članova među kojima su hoteli, rent a car tvrtke, turističke zajednice te da je to najveća strukovna udruga u turizmu u Hrvatskoj. U turističkim agencijama je zaposleno oko 3500 ljudi, a još toliko ih radi sezonski.
Fain je istaknuo da su za udrugu u ovoj godini važni novi zakon o pružanju usluga u turizmu, kao i Opća uredba o zaštiti osobnih podataka. Napomenuo je da su u udruzi u općem dijelu zadovoljni prijedlogom zakona o pružanju usluga u turizmu te da još iščekuju novi zakon o cestovnom prometu. Nadaju se će im i taj zakon ići u korist, odnosno da će napokon moći legalizirati turističke transfere za svoje goste.
Govoreći o problemu podizanja cijena, primjerice ulaznica, Fain je rekao da svima pokušava ukazati da cijene treba povećavati na vrijeme, da to ne znači da se cijene trebaju dizati u listopadu za sljedeću godinu ili, pak, u travnju za tekuću godinu. Agencije šalju cijene svojim partnerima i po dvije godine unaprijed, pa bi bilo korektno da sve ustanove, i javne i privatne, svoje cijene podignu barem godinu unaprijed, kako bismo se i mi mogli pripremiti, rekao je. Dodao je da agencije, kada potpišu ugovore i pošalju ih, cijene više ne mogu mijenjati.
>>> Promotivna kampanja HTZ-a udružit će privatni i javni sektor
Direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjan Staničić rekao je da HTZ i UHPA već dugo sudjeluju u raznim programima i projektima - u edukacijama, razvoju destinacijskih menagement kompanija, na zajedničkim sajamskim nastupima, u marketinškim aktivnostima te u udruženom oglašavanju.
Ovo je jedinstven skup, rekao je Staničić i ocijenio da turističke agencije imaju veliku ulogu u ostvarivanju turističkog promata u Hrvatskoj. Naglasio je da organizirani promet putničkih agencija u Hrvatskoj predstavlja jednu trećinu ukupno turističkog prometa u Hrvatskoj te da je od toga gotovo 70 posto prometa ostvareno u pred i posezoni.
Staničić je još rekao da su za potpore programima razvoja destinacijskih menadžment kompanija u 2018 osigurana 2 milijuna kuna, a za udruženo oglašavanje s domaćim turističkim agencijama u ovoj godini je odobreno 1,9 milijuna kuna.
Na Danim UHPA-e, koji se ove godine održavaju u Crikvenici, koju je UHPA proglasila domaćom destinacijom godine, bit će održano više stručnih predavanja i prezentacija, raspravljat će se o legislativi u poslovanju turističkih agencija, a u sklopu skupa bit će održana i Skupština UHPA-e.