Aktualno
StoryEditor

Ultra Europe festival mogao bi se zbog Hajduka preseliti s Poljuda na Park mladeži

14. Lipanj 2019.

- Festival Ultra Europe ove će godine biti veći nego ikad, očekujemo rekordan broj posjetitelja. Njegovo održavanje nije upitno, ali još razmišljamo na kojoj lokaciji.  Za tjedan dana znat ćemo  hoće li Ultra ostati na Poljudu ili neće – izjavio je Joe Bašić, glavni organizator najvećeg festivala u Hrvatskoj, na današnjoj panel raspravi o značaju glazbenih festivala za turističku industriju, koju je organizirala Hrvatska radijska akademija.

Naime, istovremeno s Ultrom (12. - 14. srpnja) se u Splitu održavaju kvalifikacije za Europsku nogometnu ligu i na Poljudu će Hajduk igrati 11. ili 18 srpnja. Neizvjesno je mogu li se istovremeno na istoj lokaciji poštovati standardi UEFA-e i Ultre. Prema neslužbenim izvorima, jedna od opcija je da se Ultra preseli na lokaciju Park mladeži. – Suživot glazbe i nogometa je sada pod velikim pritiskom. Prije mjesec i pol dana smo počeli smo razgovarati o alternativnim opcijama i sa Gradom Splitom i Hajdukom i tražimo rješenje. Ono što želimo je da Hajduk igra u Europi, ali i da Split istovremeno pleše – zaključio je Bašić. Na pripremi Ultre radi čak oko tri i pol tisuće ljudi, s time da ih 40-tak na tom projektu radi tijekom cijele godine i već se priprema Ultra 2020.

Na panelu je vrlo zanimljive podatke iznio  Ivan Petrović, predsjednik odbora Exit fondacije te organizator Sea Star Festivala koji se treću godinu održao u Umagu i koji jedini po terminu spada u festivale koji se održavaju u pravoj predsezoni, u svibnju. Petrović je govorio o industriji velikih događanja i multiplikativnim efektima na samu destinaciju, referirajući se na Exit festival koji je globalno postao veći i jači brend od Novog Sada. – Ako posjetitelj tijekom Exita potroši tisuću eura, Festival od toga ima 20 posto prihoda. Oko 80 posto direktne koristi ima destinacija. A najveći dio tog kolača ide gradu i državi. PDV na takva događanja iznosi 20 posto i samo od poreza se od Exita u državni proračun slije oko tri milijuna eura. Zato se u svijetu takva događanja rade uz veliku potporu države i lokalnih zajednica – ispričao je Petrović, dodajući da, kad se zbroje svi multiplikativni efekti, grad Novi Sad od Exita generira ukupno 77 milijuna dolara. Petrović je spomenuo da festivali više nisu samo glazbena događanja već platforma za razvoj kreativne industrije jer u produkciji sudjeluju i marketingaši, arhitekti, dizajneri i sl. – Festivali potiču i ostatak ekonomije kroz suradnju s raznim dobavljačima. - Svake godine nakon Exita 10-ak tvrtki koje se bave, primjerice logistikom ili turizmom, uspije se probiti na globalno tržište – kaže Petrović. Komentirao je i strukturu posjetitelja odnosno mladu populaciju koja najviše posjećuje festivale, istaknuvši da ona putuje bez predrasuda, najviše je otvorena prema novim destinacijama,  ima više slobodnog vremena te da se radi o dobrim potrošačima dugoročne vrijednosti jer se kasnije vraćaju u destinaciju u kojoj su se dobro zabavili.

[caption id="attachment_388526" align="aligncenter" width="637"] Rasprava o utjecaju glazbenih festivala na turizam; foto Ratko Mavar/Lider[/caption]

 

Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice Grada Zagreba istaknula je važnost nadolazećeg Inmusic festivala, koji se 14. godinu za redom, od 24. do 26. lipnja održava na zagrebačkom Jarunu. Taj festival je, rekla je, još prije nego što je postojao Advent, bio prvi događaj u Zagrebu zbog kojeg su turisti ciljano dolazili u hrvatsku metropolu.  – Nikad prije niti jedan događaj nije sam po sebi privlačio turiste. Zagreb ima sjajne predispozicije da postane još jača festivalska destinacija i na nivou Grada i države moramo ozbiljnije pristupiti njihovoj podršci jer oni ne promiču samo glazbu industriju već i ukupnu turističku ponudu Hrvatske – izjavila je Bienenfeld.

Tako se, primjerice, tijekom Ultre u Split i na Hvar ‘slije‘ oko 150 tisuća ljudi iz 140 zemalja. Na panelu se moglo čuti i da većina posjetitelja festivala dolazi i dalje sa anglosaksonskog i skandinavskog tržišta,  ali da se sve više otvara i azijsko tržište pa organizatori trenutno probijaju put do korejskih  i kineskih ljubitelja festivala.

01. studeni 2024 00:54