Aktualno
StoryEditor

Unatoč žestokoj konkurenciji Toyota povećala procjenu dobiti

07. Studeni 2017.

Japanski proizvođač automobila Toyota Motor podignuo je svoju procjenu cjelogodišnje operativne dobiti za 8,1 posto, s obzirom da očekuje da će slabiji jen poboljšati zaradu kompanije, iako je u Sjevernoj Americi suočen sa žestokom konkurencijom.

Kompanija sada očekuje da će operativna dobit dosegnuti 2.000 milijardi jena ili 17,54 milijarde dolara, što se temelji na revidiranoj pretpostavci da će tečaj dolara prosječno iznositi 111 jena. Prethodna prognoza godišnje operativne dobiti iznosila je 1.850 milijardi jena.

>>>Toyota i Mazda partneri u sve frenetičnijoj tranziciji prema električnim automobilima

Poboljšana prognoza dobiti je više-manje slična prošlogodišnjoj operativnoj dobiti koja je iznosila 1.990 milijardi jena, a i pri razini procjena analitičara o dobiti od 2.040 milijarde jena. Povećane procjene zahvaljuju se, među ostalim, dobrim poslovnim rezultatima u proteklom kvartalu.

Najveći japanski proizvođač automobila objavio je u utorak da je u drugom tromjesečju ostvario skok operativne dobiti od 10 posto, a uslijed pozitivnog utjecaja tečajnih razlika, dok je smanjenje troškova neutraliziralo slabiju prodaju vozila na domaćem te tržištu Sjeverne Amerike.

Operativna dobit iznosila je 522,2 milijarde jena u odnosu na 474,6 milijardi u istom prošlogodišnjem razdoblju, što je malo iznad procjene 11 analitičara u anketi Thomson Reutersa.

>>>Novi ugovori AD Plastiku donose više od 22 milijuna eura

U razdoblju od srpnja do rujna Toyota je prodala oko 672 tisuće vozila u Sjevernoj Americi, svom najvećem tržištu, u odnosu na 684 tisuće u istom lanjskom razdoblju.

Na japanskom tržištu prodaja je, pak, tijekom kvartala pala 4,2 posto, na 543 tisuće vozila, dok je u Aziji porasla za 0,3 posto, na 382 tisuće vozila.

Konkurentsko natjecanje nastavlja jačati na američkom tržištu, gdje proizvođači nastoje povećati prodaju luksuznih terenaca i manje popularnih modela za široko tržište, nudeći kupcima velike popuste. To je za Toyotu i ostale proizvođače povećalo troškove marketinga.

Kompanija je u utorak također objavila da će otkupiti vlastite dionice vrijednosti 250 milijardi jena. Te planove o otkupu dionica tvrtka je najavljivala protekle dvije godine.

23. studeni 2024 01:16