Uprava Croatia Airlinesa otvorena je za konstruktivan dijalog sa sindikatima na dobrobit zaposlenika i tvrtke, a zbog mirovanja kolektivnih pregovora i dalje se poštuju i primjenjuju odredbe starog kolektivnog ugovora, uz želju poslodavca da pregovori počnu i završe što prije, ističu iz te tvrtke.
"Kompanija izražava žaljenje zbog medijskih istupa sindikata HSPP-a, jer bi mnogo svrsishodnije bilo da su se određeni problemi i poteškoće s kojima se tvrtka suočava zajednički raspravili i pokušali riješiti unutar kompanije, čime bi se izbjegao veoma negativan dojam i učinak među putnicima i poslovnim partnerima, kao i nepotrebno nanošenje štete kompaniji", komentirali su na upit Hine iz Croatia Airlinesa istupe sindikata zadnjih tjedana, pri čemu su sindikati tvrdili i da je kompanija u kolapsu, da nema dovoljno osoblja i drugo.
>>>Croatia Airlines dobio odobrenje za kreditno zaduženje od 8,5 milijuna eura
Na to iz kompanije ističu da "Croatia Airlines nije pred nikakvim ‘kolapsom‘ te da poslovanje nije i neće biti dovedeno u pitanje ni u jednom trenutku", a da su "svi posljednji javni istupi Hrvatskog sindikata prometnih pilota (HSPP), na žalost, motivirani i vezani isključivo uz natječaj za izbor nove Uprave", pri čemu napominju da u prosincu 2017. sindikati nisu prihvatili ponudu poslodavca, zbog čega su trenutno kolektivni pregovori u fazi mirovanja.
Nastavak pozitivnih trendova
Podsjećajući na poslovne rezultate za 2017., koju su završili s dobiti od gotovo 25 milijuna kuna, ističu da se pozitivni poslovni trendovi nastavljaju i u prvom kvartalu ove godine, kada je, uz zadržavanje broja letova na istoj razini kao u prvom lanjskom tromjesečju, povećan broj putnika za 8 posto, a putničkih prihoda za 13 posto.
Istodobno, zabilježena je i rekordna prosječna popunjenost putničke kabine (PLF) od 70,6 posto, što je 6 postotnih bodova više nego u istom razdoblju 2017. i, kako kažu, i strukturalni pomak važan za budućnost tvrtke.
>>> Artuković Vuksan: Sa sposobnom upravom Croatia Airlinesa može opstati, prodaja nije dobra ideja
Na pitanje o popravcima vlastitih zrakoplova i unajmljivanju drugih, iz Croatia Airlinesa objašnjavaju da su u sklopu standardnog i planiranog programa održavanja zrakoplova, uz izravnu komunikaciju s proizvođačem zrakoplova, utvrdili potrebu za dodatnim radovima, te je to i isključivi razlog zbog kojeg je došlo do produljenja rokova održavanja.
"Kompanija se u tome, kao i uvijek, vodi svojim poslovnim prioritetom – sigurnosti letenja, a uz to, dodatni tehnički zahvati uključuju i obvezujuće modifikacije u sustavu navigacije na zrakoplovima, što je financirano sredstvima iz EU fondova uz strogo definirane uvjete izvođenja i na točno definiranom broju zrakoplova. Dakle, u cijelosti su netočne optužbe o navodnom nerealnom i pogrešnom planiranju tehničkog održavanja zrakoplova", objašnjavaju iz te tvrtke.
Dodaju da su zbog toga unajmljivali zrakoplove drugih prijevoznika, što je uobičajeno za sve manje kompanije koje nemaju vlastite rezervne zrakoplove.
>>> Bajić ostaje na čelu Croatia Airlinesa najviše pola godine
Za sve dosad unajmljene zrakoplove kažu da su registrirani u državama članicama EU i od prijevoznika certificiranih po međunarodnom standardu sigurnosti IOSA, što je jamstvo najvišeg standarda sigurnosti.
Iznose i podatak da je od početka godine do 22. travnja obavljeno 6.459 letova, od čega je otkazano tek oko 1,5 posto.
Dovoljno osoblja za letove i održavanje zrakoplova
Poručujući kako Croatia Airlines ima dovoljan broj pilotskih posada i mehaničara za obavljanje planiranih letačkih operacija i usluga održavanja zrakoplova, iznose podatke da od 4. studenoga 2017., odnosno od izbora aktualne Uprave, tvrtku nije napustio ni jedan pilot, a otišlo je troje licenciranih mehaničara.
>>>Sindikat tvrdi da je Croatia Airlines pred raspadom, otkazuje letove, a osoblje odlazi
"U 2016. otišlo je troje pilota, od čega jedan u mirovinu, a u 2017. njih petero, od čega dvoje u mirovinu. Od 2015. do 2017. otišlo je 25 licenciranih mehaničara, što predstavlja godišnju fluktuaciju manju od 10 posto, a na temelju tih činjenica evidentno je da u tvrtki nema nikakvog ‘egzodusa‘", kažu iz Croatia Airlinesa.
Zaključuju da su spremni za ovu turističku sezonu u kojoj su iznova proširili mrežu odredišta sa četiri nove linije - od 3. svibnja iz Zagreba za Dublin i Mostar, od 5. svibnja iz Splita za Kopenhagen, uz već pokrenutu liniju (30. travnja) iz Dubrovnika za Muenchen.