Biznis i politika
StoryEditor

Hobi kao biznis: Kada strast postane unosna

07. Kolovoz 2024.
hobi kao posao
Osnova hobija je osobno zadovoljstvo. No ako pitate ekonomiste, hobi može biti itekako dobar poslovni projekt, koji može ne samo donijeti prihod, nego i pokrenuti promjene u pojedinim industrijama. Oduvijek su najveći entuzijasti gurali svijet naprijed uglavnom iz ljubavi i hobija. Hobi dakle može biti posao, ali posao koji radimo sa zadovoljstvom. A ako to donosi i dobit, mogućnosti su beskrajne

Ana Hrgovčić, 26-godišnja poduzetnica iz Vinkovaca, ni slutila nije da će jedno putovanje u Amsterdam potpuno promijeniti njezin život. Naime, Ana, tada studentica, na izletu je posjetila amsterdamski botanički vrt, gdje je kupila zanimljiv suvenir, bonsai biljke begonija tamaya i potpuno se oduševila tom sitnicom. Nakon povratka u Hrvatsku počela se intenzivno zanimati za biljke pa je otvorila Instagram profil Biljke.Plants, čija je, takva je bila inicijalna ideja, svrha bila da na njemu vodi dnevnik za održavanje biljaka. U međuvremenu je na internetu otkrila terarije, zbog čega je i sama poželjela kreirati takve elegantne žive skulpture. I krenula je. Počela je raditi vlastite terarije u jeku pandemije 2020. godine, čime je ispunjavala slobodno vrijeme, a broj pratitelja koji su te terarije htjeli i kupiti svakodnevno je rastao, pa je hobi iz dana u dan postajao i posao koji donosi određeni prihod. Možda bi sve i ostalo na tome da jedna velika banka nije od nje naručila popriličan broj terarija koji su trebali biti božićni darovi za poslovne partnere. Tada je Hrgovčić shvatila da priliku ne smije propustiti i odlučila je hobi pretvoriti u posao te je sa samo 22 godine pokrenula vlastiti biznis, točnije, izradu biljnih terarija, a pruža i usluge uređenja interijera raznim biljkama te se bavi i održavanjem uredskog zelenila.

– Iskreno mogu reći da mi je itekako pomogla pandemija. Mediji su, valjda u nedostatku sadržaja, svoje ideje crpili online pa su tako zapazili i moje terarije na društvenim mrežama i popratili moj rad, no i tada je to sve bilo samo hobi. Kada sam te 2020. godine dobila veliku narudžbu terarija od jedne banke, tada sam i shvatila da Biljke.Plants nisu više samo hobi te da imaju mnogo veći potencijal, pa sam se i ozbiljnije uhvatila posla. Otvorila sam prvo obrt, a danas smo već prava tvrtka koja trenutačno ima desetak zaposlenih i uspješno posluje u Zagrebu, Splitu, Rijeci i Puli – rekla je Hrgovčić, koja ima u planu još širiti biznis.

Nekad lako, nekad teško

Ako pitate jezikoslovce, hobi je naziv za aktivnosti koje se rade radi osobnog zadovoljstva, a ne novčanih nagrada ili primanja. Baveći se hobijem osoba može proširiti znanje, vještinu i iskustvo te uspostaviti kontakte s drugim ljudima koje zanima isti hobi, a za postignuća u hobiju osoba može dobiti i nagrade od kruga istomišljenika ili od šire zajednice, ali osnova mu je osobno zadovoljstvo. No, ako pitate ekonomiste, hobi može biti itekako dobar poslovni projekt, koji može ne samo donijeti prihod, nego i pokrenuti promjene u pojedinim industrijama. Oduvijek su najveći entuzijasti gurali svijet naprijed uglavnom iz ljubavi i hobija. Hobi dakle može biti posao, ali posao koji radimo sa zadovoljstvom. A ako to donosi i dobit, mogućnosti su beskrajne.

Pokretanje održiva poslovnog projekta koji je započeo kao hobi nekada će biti jednostavno i prirodno, poput Anine priče, a katkad puno prepreka i izazova, kao što je bio za Sonju Švajhler, koja je danas poznata kao kreatorica sadržaja na društvenim mrežama, ali i kao jedna od osnivačica portala Supermame, kako se službeno zove i tvrtka kojom upravlja s prijateljicom Martinom Friganović. Ono što je danas njezin posao nastalo je na temeljima hobija, jer da se drugačije sve odigralo, Sonja bi danas bila pravnica s nekom drugom karijerom. No, ona je još tijekom studija bila, kaže, svjesna da taj fakultet nije najbolji izbor za nju, ali svejedno je diplomirala znajući da se pravom neće baviti.

– Ono čime sam se voljela za vrijeme studija baviti i što je bio moj hobi, a i danas je velika ljubav, jest pisanje. Pisala sam blog i ulagala svoje vrijeme u edukaciju kako mogu od svog hobija, bloga, stvoriti neki izvor prihoda – prisjeća se Sonja, koja je već na apsolventskoj godini postala mama, ubrzo nakon prvog djeteta, rodila je i drugo, a majčinstvo je promijenilo sve. Nije više pisala o modi, već je s Martinom pokrenula portal Supermame, namijenjen svim ženama koje žele čitati i pisati o majčinstvu, kako Sonja kaže, bez cenzure.

– Zahvaljujući našoj kreativnosti, portal Supermame otkrili su veliki brendovi i nakon što smo dogovorile prvu dugoročnu suradnju s jednim trgovačkim lancem koji nas je uzeo za ambasadorice, odlučile smo otvoriti agenciju za reklamu i promidžbu i evo nas danas, pet godina poslije, premda Supermame postoje već devet godina, prehranjujemo svoje obitelji upravo ovim poslom. Naime, radimo kampanje na portalu i na društvenim mrežama, pokrenule smo e-magazin, imamo i podcast ‘Iskreno o majčinstvu‘, organiziramo evente i društveno odgovorne projekte, u pripremi je i izložba ‘Nevidljiva‘, a radimo i humanitarne projekte. Dakle, Supermame su jedna poprilično široka priča iza kojih stoje dvije mame, jedna s adresom u Zagrebu, druga s adresom u Padovi, koje od svog hobija na kraju i žive – ispričala je Švajhler.

Dodatni prihod

Pokrenuti posao iz hobija nije bilo lako, prisjeća se. Prvo su radile kao udruga i nisu zarađivale ništa, ali kad su dobile prvoga većega klijenta, sve se promijenilo. Tada je prvi korak bio pronaći dobra poslovnog savjetnika.

cijelu ovotjednu temu broja pročitajte u tisakonm ili digitalnom izdanju poslovnog tjednika Lider.

Članak je dostupan u tiskanom 
i digitalnom izdanju Lidera
10. rujan 2024 00:17