Početak ruske invazije na Ukrajinu pred mnogobrojne je kompanije stavio niz izazova, što je u konačnici rezultiralo i povlačenjem poslovanja iz Rusije. No, prema istraživanju nezavisne konzultantske kuće Horváth, koje je provedeno u 18 zemalja svijeta, uključujući i Hrvatsku, gubitak ruskog tržišta nema značajniji utjecaj na prihode poduzeća u 2022. godini.
- Rat u Ukrajini uzrokovao je brojne poremećaje na tržištu koji se, prije svega, odnose na nedostatak sirovina, inflaciju te rast cijena energenata. Činjenica je da će se takva situacija odraziti na pojedine segmente poslovanja - rekla je Maria Boldor iz konzultantske kuće Horváth te je istaknula da ukupno 280 menadžera iz različitih sektora obuhvaćenih ovim istraživanjem nemaju bojazan kako će to značajnije utjecati na njihove prihode u tekućoj godini.
- Vjerujem kako je to rezultat kvalitetnog definiranja strateških prioriteta, što je posebice važno u razdobljima krize, s kakvom se tržište suočava posljednjih nekoliko mjeseci - izjavila je Boldor.
Prema rezultatima provedenog istraživanja, sve su kompanije povisile cijene svojih proizvoda u odnosu na 2021. godinu, a kao razloge navode poskupljenje energenata i sirovina, nedostatak materijala, inflaciju te probleme u lancima opskrbe. S druge strane, čak 70 posto ispitanih poduzeća očekuje rast prodaje u ovoj godini, dok u 2023. isto očekuje njih gotovo 80 posto.
Glavni čimbenik rasta je trenutna inflacija koja uzrokuje povećanje prodajnih brojki u većini industrija, čak i uz stagnirajuće količine prodaje, ali i povećana potražnja koja omogućuje tvrtkama podizanje cijena. Pritom, najveći rast predviđaju kompanije iz prijevozničke industrije, koje su bile značajno pogođene pandemijom korona virusa, a zatim slijede farmaceutska i automobilska industrija.
Osim toga, istraživanje je pokazalo kako već treću godinu za redom kompanije ističu digitalnu transformaciju kao glavni prioritet svog poslovanja, a razlog je povećanje učinkovitosti te osiguranje stabilnog srednjoročnog i dugoročnog rasta. Učestali hakerski napadi podigli su kibernetičku sigurnost na visoko drugo mjesto strateških prioriteta kompanija, a rješenje vide u izradi planova koji će im osigurati otpornost na potencijalne napade.
Na visokom mjestu je i ekološka održivost, pa čak više od 70 posto poduzeća naglašava kako im je plan postati ugljično neutralni do 2030. godine. Kompanije nemaju plan donositi nove strategije, već će naglasak biti na provođenju već zadanih poslovnih ciljeva.