
Vodeći kineski proizvođač električnih vozila BYD obećao je da će surađivati s konkurentskom Teslom u borbi protiv automobila na benzin, istodobno inzistirajući na tome da je Peking ‘otvoreniji‘ prema inozemnom poslovanju od zapada.
- Naš zajednički neprijatelj je automobil s motorom s unutarnjim izgaranjem. Moramo raditi zajedno kako bi se industrija promijenila - rekla je izvršna potpredsjednica BYD-a Stella Li u intervjuu za Financial Times.
Unatoč njezinim komentarima, dva proizvođača natječu se da budu najveći svjetski proizvođači električnih automobila. BYD teži brzom rastu prodaje naprednih električnih vozila u Europi s bogatijom ponudom od američke tvrtke, dok je Tesla pretrpila pad europske prodaje zbog sve većeg političkog aktivizma Elona Muska.
Govoreći u izložbenom prostoru BYD-a u Londonu, Li je rekla da je Kina voljna podijeliti ključne tehnologije vezane za električna vozila i autonomnu vožnju sa stranim tvrtkama unatoč rastućim trgovinskim napetostima s Bruxellesom i Washingtonom. Dodala je i da je kinesko tržište automobila ‘domovina za inovacije‘ i pozvala strane tvrtke da dođu u Kinu.
- Vlada će vas podržati i radit će s vama kako bi se omogućila realizacija bilo koje tehnologije - rekla je Li.
BYD je prošlog mjeseca otkrio da će napredne funkcije pametne vožnje postati dostupne kupcima u većini njegovih modela bez dodatnih troškova. Ova je objava izazvala zabrinutost diljem industrije zbog nižih prihoda za takve tehnologije koje pomažu vozaču, a analitičari predviđaju da će cijelo tržište biti prisiljeno pratiti popularizaciju funkcija pametne vožnje.
Carine i subvencije
Grupa koju podupire Warren Buffett također agresivno ulazi na europska tržišta s planovima za lokalnu proizvodnju putem svojih tvornica u Mađarskoj i Turskoj kako bi se pozabavila višim carinama EU-a na uvoz električnih vozila proizvedenih u Kini. Ali Bruxelles također želi da kineske tvrtke prenesu intelektualno vlasništvo na europske tvrtke u zamjenu za subvencije EU-a. U međuvremenu, Peking je, odgovarajući na rastući zapadni protekcionizam, signalizirao da želi da kineske tvrtke ograniče neke napredne inozemne proizvodnje.
Na pitanje o nedavnim političkim kretanjima u EU o dijeljenju tehnologije, Li je rekla da ne obraća pozornost na politiku jer je to ‘kratkoročno‘ i u konačnici će potrošači izabrati bolji proizvod.
- Kineska vlada pomagala je njezino inozemno promicanje, a sve njegove inovacije bit će predstavljene na njezinim globalnim tržištima, uključujući i tehnologiju samoupravljanja. Za svako ulaganje koje imamo u inozemstvu, kineska vlada nas jako podupire – rekla je Li.
Također je dodala da će BYD europskim potrošačima donijeti i opcije osim električnih vozila, kao što je plug-in hibrid Seal U, u svjetlu pada prodaje električnih vozila na vodećim europskim tržištima. Također planiraju pokrenuti i svoj premium brend Denza kasnije ove godine. BYD-ov tržišni udio električnih automobila u zapadnoj Europi, uključujući UK, iznosio je 2 posto prošle godine, prema Schmidt Automotive Researchu.
Li je potvrdila da BYD ne planira uvesti električna vozila u SAD, koje su prošle godine uvele 100-postotnu carinu na uvoz kineskih električnih vozila. U četvrtak je američki predsjednik Donald Trump najavio dodatne carine na uvoz iz Kine i potvrdio planove za nastavak uvođenja pristojbi za Meksiko i Kanadu od sljedećeg tjedna. Li je rekao da nije donesena nikakva odluka o BYD-ovim planovima za izgradnju tvornice u Meksiku.