Rokovi su tu da bi se pomicali, a kada je riječ o zelenim propisima i svim čudima koja se moraju ostvariti do 2030. ili 2050. ovakvih pomicanja rokova će u bližoj budućnosti biti sve više. Naime, Britanski premijer Rishi Sunak je ‘razvodnio‘ ili ublažio ključne dijelove zelene agende britanske vlade, uključujući zabranu prodaje automobila na benzin, koju je pomaknuo za pet godina, odnosno na 2035. godinu. Iako je UK bio jedan od svjetskih predvodnika u zelenim propisima, pa je 2020. godine prihvaćen plan o zabrani prodaje novih automobila koja voze na fosilna goriva i koji je trebao stupiti na snagu 2030. godine, čak pet godina prije nego u EU.
Međutim, odustalo se, a Sunak kaže, zbog zaštite onih najosjetljivijih koji se bore s plaćanjem računa, što u zadnje vrijeme uključuje sve veći broj ljudi.
Iako je Sunak inzistirao na tome da je i dalje predan postizanju neto nule do 2050. i da ne umanjuje ciljeve, rekao je da UK mora djelovati na ‘proporcionalniji način‘. Potvrdio je svoje uvjerenje da su klimatske promjene ‘stvarne i da se događaju‘, ali je rekao da je rasprava o tom pitanju bila ‘nabijena s previše emocija i nedovoljno jasnoće‘.
Čini se da Sunak ipak preispituje svoje klimatske politike jer glasačima nije do klime dok im troškovi života strelovito rastu.
Proizvođači negoduju
Proizvođači automobila, koji su uložili milijarde u električna vozila, oštro su osudili potez Britanije da odgodi zabranu prodaje novih benzinskih i dizelskih automobila, rekavši da bi to poremetilo opskrbne lance i usporilo prijelaz na ekološki prihvatljivije automobile, piše Bloomberg.
Korejski proizvođač automobila Kia je planirala lansirati čak devet novih električnih modela na UK tržište pa su nakon Sunakove objave izrazili razočarenje
- Ova najava mijenja složene pregovore o opskrbnim lancima dok potencijalno pridonosi zbunjenosti potrošača i industrije - rekao je glasnogovornik Kije.
Ni drugi iz industrije nisu oduševljeni pa glasnogovornik Volkswagena u Velikoj Britaniji kaže kako je ‘Hitno potreban jasan i pouzdan regulatorni okvir koji stvara tržišnu sigurnost i povjerenje potrošača, uključujući obvezujuće ciljeve za uvođenje infrastrukture i poticaje za osiguranje smjera kretanja‘.
Činjenica je da su mnogi automobilistički divovi krenuli s velikim ulaganjima u električne automobile, ali isto je tako činjenica da su ti automobili i dalje preskupi većini stanovništva, da infrastruktura nije optimalna i da jednostavno ne bi bilo struje za sve da se u svi voze u električnim automobilima.