Klimatske promjene, geopolitičke promjene te monetarna politika ne silaze s dnevnog reda u poslovnim planovima osiguravateljskih društava. Kako u tome miksu planirati poslovanje, za Lider govori Vilma Učeta Duzlevska, predsjednica Uprave Triglav osiguranja. Iza nje je više od šesnaest godina iskustva u upravljanju u financijskom sektoru na području životnih i neživotnih osiguranja, od kojih je dvanaest na položaju glavne izvršne direktorice. Za dostignuća u poslovanju te razvoj kompanija koje je vodila nagrađena je u sklopu programa Business Elitea ‘40 under 40‘, a još jedno važno priznanje, ‘Vodeće žene‘, dobila je 2022. za postignuća u poslovnom sektoru. Aktualna je predsjednica Executive Women Business Cluba u Sjevernoj Makedoniji, aktivna članica Kluba poslovnih lidera u jugoistočnoj Europi te suosnivačica udruge poslovnih žena Lead.You.
Na poziciji ste predsjednice Uprave godinu i četiri mjeseca. Što biste istaknuli kao najvažnije što je učinjeno u posljednjih godinu dana i koji su prioriteti iduće godine?
– U posljednjih godinu dana napravili smo strukturne, organizacijske i ciljane promjene u strukturi portfelja. Osnažili smo svoj interni tim vrhunskim profesionalcima iz različitih područja. Promijenili smo strukturu proizvodnog portfelja tako da jamči dugoročnu stabilnost poslovanja uz širenje opsega dostupnosti naše ponude na području cijele Hrvatske. Osigurali smo temelje da u 2025. intenzivnije digitaliziramo dio procesa, ali i ponudimo inovativna rješenja po kojima ćemo biti jedinstveni na tržištu osiguranja. Na hrvatskom tržištu ima velikog potencijala za povećanje stope penetracije osiguranja i u tom kontekstu mogućnosti se trebaju tražiti u inovativnoj ponudi koju smo kao osiguravatelji dužni kreirati. Upravo prema toj filozofiji osmišljena je i naša poslovna politika za buduće razdoblje.
Koje su buduće strategije razvoja Triglav osiguranja na hrvatskom tržištu?
– U protekloj godini mnogo smo pozornosti uložili u uspostavu procesa koji podupiru operativne i organizacijske izvrsnosti, optimirajući end-to-end poslovne procese u svrhu postizanja zadovoljstva klijenata, angažiranosti zaposlenika i povećanja profitabilnosti Društva. Ti će se rezultati vidjeti dugoročno, pa je logično da smo ciljeve i učinke takvih promjena postavili kao dio svojih strateških odrednica. Dugoročno smo fokusirani na zdravstvena osiguranja. Kad usporedite ponudu tržišta EU-a, uzimajući u obzir zakonske specifičnosti, hrvatsko se tržište još ponaša rigidno kad su zdravstvena osiguranja u pitanju. Vjerujem da se to može promijeniti, a mi u Triglavu imamo viziju kako.
Triglav osiguranje na hrvatskom je tržištu od 1967. Koliki je njegov trenutačni tržišni udjel i koliko je hrvatsko tržište važno u odnosu na ostala tržišta na kojima poslujete?
– Triglav ima dugu i snažnu tradiciju na hrvatskom tržištu osiguranja, koja traje više od pedeset godina. Naš je tržišni udio već godinama stabilan, oko sedam posto. Važna smo članica Grupe Triglav, vodeće osiguravateljsko-financijske grupacije u regiji Adria, upravo zbog velikog potencijala koji vidimo na hrvatskom tržištu osiguranja. Ponosni smo što smo u Hrvatskoj izgradili stabilnu bazu klijenata koji su prepoznali naš fokus na kvalitetnu uslugu, što se posebno vidi kad se dogodi neki štetni događaj. Jako nam je stalo da su naši klijenti zadovoljni, stoga je primarni fokus transparentnost ponude i opseg pokrića. Hrvatsko je tržište vrlo konkurentno, ali ključna diferencijacija stvara se kvalitetom usluge i iskrenim odnosom s klijentima.
Cijeli razgovor čitajte u tiskanom ili digitalnom izdanju poslovnog tjednika Lider.